Fostul şofer al lui Hitler: Am aruncat o cârpă în flăcări peste cadavrul înmuiat în petrol al Fuhrer-ului
0"Am fost şoferul lui Hitler. Am fost în buncăr şi am aruncat o cârpă în flăcări peste cadavrul său înmuiat în petrol", aşa îşi începe povestirea despre ultimele clipe ale dictatorului nazist, fostul său şofer Erich Kempka.
"Nici măcar eu, care îl cunoşteam de 13 ani nu mi-am dat seama că era pe punctul de a-şi pune capăt zilelor. Îmbrăcat în obişnuita tunică gri închis şi în pantalonii negri, ţinea în mâna dreaptă o hartă a Berlinului. Stânga îi tremura. Era 29 aprilie 1945 şi trupele sovietice se apropiau de centrul oraşului şi de buncărul Fuhrer-ului", contituă istorisirea Kempka, citat de versiunea online a publicaţiei "The Daily Mail".
Citiţi şi:
Strănepoata lui Goering: "M-am sterilizat pentru a nu transmite mai departe genele unui monstru"
Jocul de băut inspirat de Hitler, creat pe Facebook de doi studenţi englezi
VIDEO Regizorul Oliver Stone: "Hitler, un ţap ispăşitor, iar pe Stalin îl înţeleg"
"Tu cum vezi toate lucrurile astea, Kempka?", m-a întrebat. I-am răspuns că oamenii mei apărau cancelaria Reich-ului de ruşi aşteptând întăriri din partea armatei a 12-a. Mi-a replicat că toată lumea aşteaptă acelaşi lucru şi mi-a întins mâna. A fost ultima oară când l-am văzut în viaţă", îşi aminteşte fostul său şofer ultimele zile ale Fuhrer-ului.
13 ani în slujba lui Hitler
Erich Kempka s-a născut în 1910 dintr-o familie care provenea din imigranţi polonezi. În 1930 devenea şoferul unui lider nazist din Essen, alăturându-se staff-ului lui Hitler doi ani mai târziu. Pentru postul de şofer, Kempka a dat interviu chiar cu Fuhrer-ul însuşi.
"Şoferii şi piloţii îmi sunt cei mai buni prieteni. Îmi pun viaţa în mâinile acestor oameni", obişnuia să spună Hitler, potrivit lui Kempka.
"Când şoferul de încredere al lui Hitler a murit subit în 1936, eu am fost numit succesor. Am fost promovat la rangul de SS-Obersturmbannfuhrer, echivalentul rangului de locotenent-colonel, şi am fost numit în garda de corp a lui Hitler", povesteşte Kempka.
Hitler s-a mutat în buncărul din Berlin când a început ultima fază a războiului, în 1945. În aceea periodă lupte de stradă au izbucnit în nordul Berlinului, în timp ce puţinele trupe germane încercau să opună o rezistenţă disperată Armatei Roşii.
Fostul şofer al celui mai sângeros lider al secolului XX povesteşte că Eva Braun a venit la Berlin înainte de aniversarea lui Hitler, pe 20 aprilie, şi a rămas alături de el până la moarte, în ciuda voinţei Fuhrer-ului.
Eva Braun: Soarta lui este şi soarta mea
"În niciun caz nu-l voi părăsi pe Fuhrer. Voi muri alături de el. Iniţial a insistat să iau un avion şi să plec cât mai departe de Berlin. I-am spus că acest lucru nici măcar nu intră în discuţie. Soarta lui este şi a mea", ar fi declarat ultima femeie din viaţa liderului german cu doar câteva zile înainte de a-şi pune capăt zilelor.
Potrivit lui Kempka, unul dintre medicii personali ai Fuhrer-ului a testat cianura înaintea lor, deoarece Hitler se temea că otrava primită de la Ministrul său de Interne, Heinrich Himmler, era ineficientă. În acele zile de aprilie circulau zvonuri că Himmler l-ar fi trădat şi ar fi început să-şi negocieze predarea cu Aliaţii.
"De câteva zile se tot vorbea despre o căsătorie dintre Hitler şi Eva Braun. Pe fundalul ceremoniei s-au auzit bombe explodând în Berlin. La ceremonie, cei doi au fost flancaţi de ministrul Propagandei, Joseph Goebbels, şi asistentul personal al lui Hitler, Martin Bormann", istoriseşte Kempka.
Hitler: "Nu vreau să fiu expus publicului ca Lenin"
Pe 30 aprilie, Erich Kempka a fost sunat de unul dintre ajutoarele lui Hitler, Otto Gunsche, care i-a cerut 200 de litri de petrol.
"Mi-.am pus oamenii să facă rost de petrol si m-am grăbit spre buncărul Fuhrer-ului. L-am găsit pe Gunsche în timp ce ieşea din camera lui Hitler. Era alb ca creta. A venit spre mine şi mi-a spus: Şeful este mort", işi aminteşte Kempka momentul morţii liderului nazist.
"Eram şocat. L-am întrebat cum de s-a putut întâmpla aşa ceva. A ridicat mâna dreapta a şi cum ar fi ţinut un pistol şi şi a arătat spre gură", povesteşte fostul şofer.
Hitler s-a împuşcat în biroul lui cu propriul pistol. Eva a luat otravă, dar un pistol a fost găsit lângă ea.
În timp ce în buncăr domnea o stare de nelinişte după sinuciderea lui Hitler şi a Evei Braun, oamenii lui Kempka au adus petrolul cerut la uşa buncărului. Hitler ceruse petrolul pentru ca trupul său să fie ars. "Nu vreau să fie expus public precum Lenin", obişnuia să spună Hitler, potrivit lui Kempka.
Corpurile celor doi au fost cărate apoi la ieşirea din buncăr. "Faţa lui Hitler era acoperită până la nas. Sub părul încărunţit, fruntea căpătase deja paloarea morţii", istoriseşte Kempka.
Au vrut să le dea foc cu o grenadă de mână
Corpurile celor doi au fost cărate în afara buncărului. Ruşii bombardau din greu Berlinul, astfel că discuţiile privind incendierea cadavrelor s-au purtat într-o atmosferă tensionată.
"Am protestat la sugestia de a le da foc folosind o grenadă de mână. Mi-a cazut privirea pe o cârpă. Am înmuiat cârpa în petrol, am aprins-o cu un chibrit de la Goebbels şi am aruncat-o pe corpurile deja înecate în petrol", istoriseşte fostul om de încredere al lui Adolf Hitler.
Peste corpul neînsufleţit al Fuhrer-ului şi al Evei Braun au fost turnaţi sute de litri de petrol. Rămăşiţele carbonizate au fost aşezate într-o groapă superficială din apropierea buncărului.
Hitler: "Eu de aici nu o să plec în viaţă"
După ce şi-a distrus documentele, Kempka a ajuns în spatele liniilor aliaţilor, fiind prezentat de o fată iugoslavă ca fiind soţul ei.
Erich Kempka s-a prezentat în faţa Aliaţilor şi a fost aruncat în închisoarea de la Berchtesgaden.
"Am fost mutat de la un lagăr de prizonieri de război la altul, dar nu am fost tratat rău. Aliaţii credeau că Hitler este încă în viaţă şi doreau să ştie unde este", istoriseşte şoferul lui Hitler.
La sfârşitul lui iunie 1946, fostul şofer al liderului nazist apărea în faţa tribunalului de la Nuremberg. A fost eliberat în 1947.
"Îmi voi aminti mereu o discuţie pe care am avut-o cu Hitler în 1933, la scurtă vreme după ce a preluat puterea. Ne întorceam de la sediul Cancelariei Reich-ului când mi-a spus: Ştii, Kemka, că eu de aici nu o să plec în viaţă". La momentul respectiv cuvintele lui mi s-au părut doar ciudate, îşi încheie povestirea despre ultimele zile ale Fuhrer-ului fostul său şofer.