Designerii dictează moda în teatru şi film
0Irina Schrotter l-a lăsat fără eşarfă pe Florin Piersic Designerii fac exerciţii de imaginaţie atunci când vine vorba de realizarea costumelor pentru o piesă de teatru sau o
Irina Schrotter l-a lăsat fără eşarfă pe Florin Piersic
Designerii fac exerciţii de imaginaţie atunci când vine vorba de realizarea costumelor pentru o piesă de teatru sau o producţie cinematografică. Irina Schrotter, Doina Levintza şi Cătălin Botezatu ne-au dezvăluit câteva picanterii din culise.
Marele actor Florin Piersic a revenit în teatru, după 20 de ani de absenţă, cu un look tineresc şi fără celebra eşarfă. Vinovată de schimbarea de imagine a maestrului este Irina Schrotter. Creatoarea de modă a fost aleasă pentru a-i îmbrăca pe Florin Piersic şi Emilia Popescu în spectacolul "Străini în noapte".
"Revenirea lui Florin Piersic pe scenă trebuia punctată. Sunt bucuroasă pentru că împreună cu echipa de stilişti am lucrat foarte mult la zona de imagine. L-am convins să renunţe la eşarfă, un laitmotiv pentru el, şi să adopte o nuanţă de blond spre şaten, care-l avantajează" - a declarat Schrotter pentru "Adevărul".
Designerul şi-a adaptat creaţiile în funcţie de personalitatea actorilor, ale personajelor interpretate, respectând, în acelaşi timp, tendinţele actuale din modă. "Costumul bărbătesc l-am gândit după coordonatele pe care şi le-a dorit Florin Piersic: pantaloni fără pense, haină foarte uşoară, din lână, fără căptuşeală. La el totul e negru" - ne-a spus creatoarea.
Personajul feminin, Emilia Popescu, a optat pentru o rochiţă simplă, din jerse, în dungi, alb cu negru. A doua ţinută purtată de actriţă în spectacol a fost un halat roşu, realizat din satin. La capitolul accesorii, Emilia şi-a dorit un şal şi mărgele negre. Irina Schrotter a confecţionat cele trei vestimentaţii în aproximativ două săptămâni.
Restul e tăcere
Doina Levintza a creat pentru "Restul e tăcere" sute de rochii şi accesorii reprezentative pentru moda anilor 1910 - 1911. Piesele, imaginate şi realizate special pentru film, reflectă, pe de-o parte, culoarea epocii în care este plasată acţiunea filmului, iar pe de altă parte, personalitatea eroului.
Deşi a slăbit nouă kilograme pentru acest film, Marius Florea Vizante a trăit o adevărată aventură pe platourile de filmare. "Am îmbrăcat costumul care îmi venea turnat. Eram suplu ca în adolescenţă... când să leg cravata... surpriză: cămăşile, în epocă, aveau gulere înalte, iar eu, deşi eram slab, păream grăsuţ din cauza guşii apărute din strâmtoarea gulerului", ne-a mărturisit actorul.
După ce l-a îmbrăcat pe Marchizul de Sade, nonconformistul Cătălin Botezatu a realizat, în cele trei ateliere din Bucureşti şi la fabrica din Târgu Mureş, peste 200 de costume pentru spectacolul Cabaret. "Am avut nevoie de trei săptămâni. Costumele pentru piesa "Marchizul de Sade" au fost greu de realizat pentru că erau de epocă, dar nu mi-a luat atât de mult timp să le fac. Le-am terminat cu o săptămâna mai devreme". Cătălin Botezatu va lansa următoarea sa colecţie la Săptămâna Modei din Atena, care va avea loc în aprilie.