Din fonduri SAPARD, 600.000 euro topiti pentru promovare
0Masini straine, laptopuri, telefoane mobile si aparate foto pentru informarea taranilor
Taranii vor fi informati in urmatoarele opt luni despre modul cum pot accesa fondurile europene. Agentia SAPARD va cheltui 600.000 euro de la Uniunea Europeana pentru o campanie de informare si publicitate care a demarat miercuri. "In ultimii ani s-a facut prea putin pentru popularizarea programului si, in consecinta, eficienta acestuia a fost redusa. Romania mai are de cheltuit 430 milioane euro de la UE", a spus Gheorghe Flutur, ministrul Agriculturii. Derularea campaniei va fi realizata de firma de publicitate Mercury Promotion, selectata de Ministerul Agriculturii in urma unei licitatii. Taranii pot afla despre avantajele programului SAPARD de la specialistii celor sapte InfoCentre care vor fi infiintate in orasele Iasi, Alba Iulia, Constanta, Satu Mare, Craiova, Timisoara si Targoviste. In plus, va fi organizat un circuit informativ, o caravana de patru masini deplasandu-se prin o mie de comune pentru a le explica oamenilor cum sa acceseze fondurile europene. Pentru ca angajatii Agentiei nu se puteau prezenta in orice conditii la intalnirea cu producatorii agricoli, au fost inchiriate patru masini (trei Logan si un Mercedes) echipate cu laptopuri, telefoane mobile, videoproiectoare, miniecrane de proiectie, aparate foto, bannere, truse de crucea rosie, stingator si triunghi reflectorizant, precum si cu pliante. "Nu este suficienta tiparirea de pliante luxoase. Ii invit pe angajatii Agentiei ca, pe langa veste si sepci promotionale, sa achizitioneze si niste bocanci pentru a face cat mai mult teren", a spus Gheorghe Flutur. Timp de trei luni, actiunile din teritoriu vor fi sustinute printr-o campanie media in cadrul careia va fi difuzat un spot TV si se va face publicitate in presa.