Competiţia obligă farmaciile mici să-şi schimbe imaginea

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Remedio, parte a Montero Group, va investi trei milioane de euro în rebrandingul farmaciilor. Competiţia din piaţa locală de produse farmaceutice devine tot mai acută. Acoperirea teritorială,

Remedio, parte a Montero Group, va investi trei milioane de euro în rebrandingul farmaciilor.

Competiţia din piaţa locală de produse farmaceutice devine tot mai acută. Acoperirea teritorială, dublată de o imagine a locaţiilor care să atragă clientela sunt principalele aspecte care vor face diferenţa în perioada următoare între retailerii de profil.

Dacă marii competitori din domeniu precum farmaciile Sensiblu, Catena, Help Net sau Dona ocupă deja poziţii privilegiate prin numărul mare de unităţi existente la nivel naţional, jucătorii mici şi medii încep să îşi facă strategii agresive de expansiune.

Extindere agresivă la nivel naţional Începută ca o afacere de familie de către familia Tudorache în 1991, businessul farmaciilor Remedio a evoluat progresiv, atrăgând în timp şi investiţia fondului Pharma Investement din Islanda. În prezent, lanţul de farmacii Remedio numără 58 de unităţi, faţă de peste 200, Sensiblu, peste 170, Catena sau 95 - Help Net, însă planurile de dezvoltare vizează o creştere rapidă.

"Pe termen mediu şi lung, Remedio îşi propune un ritm de creştere accelerat în ceea ce priveşte numărul de farmacii. Astfel, până la sfârşitul anului 2007 vor fi deschise noi farmacii, ceea ce înseamnă că vom atinge un număr de 75 de unităţi. Până în 2009, planul de dezvoltare prevede un număr de aproximativ 300 de farmacii", a declarat Amalia Georgescu, general manager Remedio.

Lanţul de farmacii Remedio face parte din Montero Group şi a încheiat anul fiscal 2006 cu o cifră de afaceri de 19 milioane de euro. Pentru anul în curs se estimează o creştere organică de 25%, valoare care ia în calcul doar vânzările pe cele 58 de unităţi existente.

Trei milioane de euro pentru schimbare Evoluţia pieţei, precum şi nevoia de repoziţionare au fost două elemente esenţiale care au dus la necesitatea unui rebranding la nivelul acestor farmacii. Potrivit oficialilor companiei, până la sfârşitul anului 2007 procesul de rebranding va fi finalizat în toate cele 21 de farmacii din Bucureşti, urmând ca, până în 2009, toate unităţile să funcţioneze conform aceloraşi standarde.

Investiţia alocată acestui proces complex se ridică la peste 3 milioane de euro. Rebranduirea va aduce, printre altele, şi servicii noi, în exclusivitate pentru piaţa locală, creşterea numărului de produse, dar şi un nou design diferit de cel existent până în prezent.

"Schimbarea imaginii este un element care ţine, în primul rând, de maturitatea la care am ajuns, dar şi de strategia de piaţă pe care o vom adopta în perioada următoare", spune Amalia Georgescu. În prezent, în ţara noastră există în jur de 5.000 de farmacii, majoritatea nefăcând parte din niciun lanţ renumit.

În fapt, farmaciile mici vor fi în viitor şi principalele puncte de atracţie ale marilor jucători din domeniu, în vederea extinderii teritoriale. Reţeaua Sensiblu, lider de piaţă Lanţul de farmacii Sensiblu, parte a grupului Ad& Pharma, este lider de piaţă cu un număr de 213 unităţi. În februarie anul trecut, compania a preluat şi lanţul Europharm. Pe locul doi, din punctul de vedere al numărului de farmacii se află lanţul Catena, parte a grupului Fildas, cu 175 de unităţi. Până la finele anului, reţeaua Catena va ajunge la 200 de puncte de vânzare.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite