Bideul electronic, o soluţie ultramodernă
0Vânzările de astfel de obiecte sanitare sunt în creştere continuă. Investiţiile în asemenea sisteme depăşesc 1.000 de lei. Unul dintre avantaje oferite constă în faptul că pot fi montate direct pe vasul de toaletă.
Bideul electronic este un produs apărut pe piaţa românească în urmă cu cinci ani. Vânzările au fost foarte slabe la început. Anul trecut însă, acestea au ajuns la cote rezonabile. Numărul importatorilor a crescut an de an.
Clienţii s-au năpustit în 2008, în urma recomandărilor prietenilor, pe diverse platforme on-line de comercializare a acestor produse. Majoritatea vânzărilor au fost realizate astfel. Unii importatori au semnat chiar contracte directe cu diverşi dezvoltatori imobiliari.
Pe piaţă de cinci ani
„Noi am fost primii importatori ale acestor produse în România acum cinci ani. Cam de un an ele au început să fie foarte căutate. Practic, persoanele care au folosit aceste bideuri le-au recomandat şi altora, le-au spus de avantajele pe care le oferă şi aşa s-a creat o cerere“, povesteşte Adrian Comăneci, director general al companiei Comat.
Vânzările sunt făcute mai ales prin intermediul internetului. „Noi am început să vindem aceste produse anul trecut. Cei mai mulţi clienţi fac aceste achiziţii pe internet. Avem o cerere constantă lună de lună“, adaugă Simon Ildika, director vânzări Bricosan. „Produsele sunt foarte căutate.
Românii nu sunt reticenţi la acest capitol. Avantajele oferite sunt multiple. Diferă doar tipul de produs vândut. Acesta nu este acelaşi în fiecare zonă în care avem puncte de distribuţie“, completează Doru Tutoveanu, managing partner al companiei Romkor International.
Vânzări susţinute
Printre avantajele bideurilor electronice se numără şi faptul că ele pot fi montate direct pe vasul de toaletă. Astfel se economiseşte spaţiu . Acesta este şi unul dintre principalele motive pentru care lumea cere din ce în ce mai des produsul. Preţul acestuia variază în funcţie de dotările avute. Cele mai simple produse sunt racordate direct la apa caldă sau rece de la chiuvetă. Nu îndeplinesc prea multe funcţii faţă de un bideu clasic.
Costurile medii sunt de 300 de lei. Pentru produsele electronice, în schimb, cele mai ieftine variante costă 1.200 de lei, iar cele mai scumpe 2.000 de lei. „Sunt produse de lux, în cele din urmă. Nu oricine şi le permite“, punctează Comăneci.
Chiar dacă par neaccesibile unei plaje largi de consumatori, comercianţii spun că vând cel puţin un bideu electronic pe lună „Noi vindem lunar, în medie, cinci bideuri electronice.
Produsule cele mai căutate din această categorie costă 1.490 de lei“, spune Ildika. Căutare au şi produsele cu preţ mai mic. „Cele ieftine, în lista noastră la 320 de lei, se vând mult mai bine. Ca medie lunară este vorba despre un număr de 30 de unităţi“, declară reprezentantul Bricosan.
Asia, principalul furnizor
Aceste bideuri sunt aşezate în locul capacului de WC. Montarea este una facilă, indiferent dacă sunteţi sau nu un specialist în acest domeniu. Fiecare distribuitor vă poate pune la dispoziţie diverse filmuleţe în care vă este explicată fiecare etapă a instalării produsului.
Cele mai multe astfel de aparate sunt importate din Coreea sau Japonia. „În Asia, în 80% dintre toalete se apelează la aceste bideuri chiar şi în spaţiile publice. La noi, anual vânzările au creşteri constante acum, dar nu se poate spune că se vând multe. Anul acesta au mai scăzut puţin cererile“, spun reprezentanţii Romkor International. Comercianţii spun că acest tip de produs are multiple avantaje.