ŢiriacAutorulate primeşte vouchere „Rabla"
0Deşi se ocupă de vânzarea maşinilor second-hand, ŢiriacAutorulate acceptă vouchere „Rabla“, pe care le valorifică ulterior plasându-le firmelor-surori din grup. Pentru a-şi creşte vânzările, ŢiriacAutorulate cumpără vouchere de la clienţii maşinilor second-hand la un preţ de 2.100 de lei, pe care le valorifică ulterior la 3.800 de lei.
Deşi iniţial programul „Rabla" a fost creat pentru a scăpa ţara de hârburi, divizia de maşini second-hand a lui Ţiriac îl foloseşte pentru a vinde autoturisme rulate. Concret, divizia de maşini rulate de la ŢiriacAuto primeşte maximum un voucher pentru o maşină vândută.
Şoferii cu rable fac rând pentru vouchere
Colectorii autorizați așteaptă să primească tractoare în cadrul proiectului Rabla
Emil Boc: Numărul de vouchere pentru "Rabla" va fi suplimentat cu 40 - 50 de mii
Vânătoarea lui Ţiriac, pomana porcului pentru VIP-uri
Cum nu poate să transforme tichetul în bani la Ministerul Mediului, dealerul de maşini la mâna a doua îl „valorifică în măsura posibilităţilor în cadrul grupului", potrivit reprezentanţilor companiei. Cum anume? „Este o procedură internă a grupului nostru, despre care nu vrem să dăm detalii", a declarat Cristina Munteanu, directorul de comunicare al Ţiriac Holdings.
Divizia de maşini rulate de la ŢiriacAuto nu este singura care s-a gândit la astfel de strategii de vânzare. Şi Sixt New Kopel România (compania care a achiziţionat AAA Auto) a intenţionat de asemenea să vândă maşini la mâna a doua, primind tichete valorice, însă s-a lovit de refuzul Ministerului Mediului.
Iniţiativă au avut şi alţii
„Când a început programul «Rabla 2010», ne-am interesat la Ministerul Mediului dacă putem vinde maşini pe bază de vouchere, însă răspunsul a fost negativ. Am rămas uimită când am auzit de iniţiativa celor de la ŢiriacAutorulate. Nu ştiam că se poate", a declarat pentru „Adevărul" Lavinia Bularca, marketing manager la Sixt New Kopel Group.
Reprezentanţii Dacia au refuzat să comenteze iniţiativa ŢiriacAutorulate, chiar dacă aceasta îi afectează în mod direct, pentru că preţurile practicate în parcul second-hand concurează cu cele de la Dacia. Ceilalţi comercianţi de maşini rulate, cum ar fi cei de la Welt Auto şi Consim Auto Rulate, susţin că nu au de ce să vândă maşini pe bază de vouchere, pentru că nu pot deconta contravaloarea acestora.
„Nu am ce face cu voucherele, pentru că nu mi le decontează statul. În cazul în care comercializam şi automobile noi, atunci cred că m-ar fi tentat", a declarat, pentru „Adevărul", Sorin Dumitrescu, de la Consim Auto Rulate.
Reprezentanţii Ministerului Mediului susţin că nu există un cadru legislativ care să-i împiedice pe cei de la ŢiriacAuto să primească vouchere pentru maşini second- hand.
Oficialii de la minister spun că scopul programului „Rabla" este casarea unui număr cât mai mare de maşini care poluează excesiv. În rest, fiecare face ce vrea cu voucherele.