Platformele online vor fi sancţionate dacă nu au un comportament corect faţă de companiile care le utilizează serviciile

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: Arhivă Adevărul
Foto: Arhivă Adevărul

Consiliul Concurenţei va monitoriza activitatea platformelor online şi va putea aplica sancţiuni în cazul în care acestea nu au un comportament corect şi transparent faţă de companiile care le utilizează serviciile.

Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei, a afirmat că acest regulament este în vigoare deja de anul trecut, iar în România, până în prezent, nu era clar cine se ocupă de acest domeniu, transmite News.ro.

„Acest regulament este în vigoare deja de anul trecut, iar în România, până în prezent, nu era clar cine se ocupă de acest subiect. Dorim să protejăm companiile din România de un eventual comportament incorect al platformelor online, fie că sunt româneşti sau din alt stat. Vom utiliza mijloacele de investigare deja cunoscute pentru a soluţiona mai rapid cazurile şi pentru a avea o abordare unitară”, a declarat Bogdan Chiriţoiu.

Potrivit regulamentului European, platformele online trebuie să afişeze „termenii şi condiţiile” de utilizare, să se asigure că sunt uşor accesibile pentru firmele utilizatoare pe parcursul tuturor etapelor relaţiei comerciale şi să prezinte în mod transparent situaţiile şi condiţiile în care pot suspenda, sista sau în care pot impune alte restricţii privind furnizarea de servicii către companiile utilizatoare. 

De asemenea, platformele online trebuie să afişeze informaţii generale privind modul în care termenii şi condiţiile afectează proprietatea şi controlul drepturilor de proprietate intelectuală ale firmelor utilizatoare.

În cazul în care constată nerespectarea prevederilor Regulamentului, Consiliul Concurenţei poate aplica sancţiuni. De asemenea, autoritatea de concurenţă poate aplica amenzi cuprinse între 0,01% şi 1% din cifra de afaceri totală platformelor online sau de căutare online dacă transmit informaţii inexacte sau incomplete în cadrul unei analize preliminare şi/sau a unei cercetări aprofundate.

„În acelaşi timp, intenţionăm să punem la punct un sistem de mediere pentru a rezolva conflictele dintre companii mai rapide şi cu costuri reduse”, a mai adăugat Preşedintele Consiliului Concurenţei.

Consiliul Concurenţei încurajează firmele utilizatoare de servicii de intermediere online şi de servicii de motoare de căutare online să se adreseze autorităţii în cazul în care sesizează o încălcare a prevederilor Regulamentului P2B.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite