IBM DAY la ROCS 2001

0
Publicat:
Ultima actualizare:

ROCS - ROmanian Computer Show - organizat de IDG Romania, se afla la cea de-a VII-a editie, grupand an de an cele mai importante firme din domeniul IT care isi prezinta solutiile si noutatile

ROCS - ROmanian Computer Show - organizat de IDG Romania, se afla la cea de-a VII-a editie, grupand an de an cele mai importante firme din domeniul IT care isi prezinta solutiile si noutatile potentialilor clienti si parteneri. In cadrul acestei editii, IBM DAY a fost unul dintre cele mai importante evenimente, la care a participat un numar mare de clienti, si parteneri de afaceri ai IBM in Romania. Anul acesta a fost indiscutabil unul foarte special. Motivele le cunoastem cu totii. Atat pe plan international, cat si pe plan local au avut loc schimbari majore de abordare a business-ului, consolidari de piata, o incetinire notabila a vanzarilor de echipamente si evenimente tragice care au dus la regandirea notiunii de securitate a datelor. Din acest punct de vedere, IBM a avut prezentarea cu tema "Restaurarea sistemelor informatice in caz de dezastre" in care domnul Valentin Iordachescu, Technical Support Services Manager IBM Romania, a prezentat viziunea IBM in domeniu. Daca pana acum directiile in care securitatea informationala era necesara se cunosteau cu exactitate, dupa evenimentele din 11 septembrie, securitatea a inceput sa fie considerata un concept de sine statator, unde partea informationala reprezinta doar un aspect al problemei. Recuperarea datelor in caz de dezastru asigura supravietuirea unei firme in fata unor amenintari ce altadata nu erau luate in calcul. In cadrul IBM DAY o sectiune remarcabila a fost cea privind IBM Global Services. Cu toate ca in Romania IBM este privita ca o companie specializata in noile tehnologii informationale, IBM Global Services reprezinta liderul mondial in domeniul serviciilor. Cu un venit anual de peste 32 de miliarde de dolari si cu acoperirea intregii game de servicii, IBM conduce piata serviciilor in lume, fiind urmata de Electronic Data Systems cu 18,5 miliarde de dolari si de Andersen Consulting cu 18,5 miliarde de dolari. Motivele pentru care IBM se plaseaza in fruntea listei sunt diverse, printre care faptul ca este o companie bazata pe o tehnologie moderna, ce identifica cu rapiditate "inima" unui proces si poate oferi solutii atat hardware, cat si software specifice nevoilor clientului. Un punct forte al IBM il reprezinta pregatirea deosebita a companiei in domeniul e-business (un domeniu inventat de IBM), subiect abordat in deschiderea conferintei IBM DAY de domnul Gabriel Ciucu, Systems Sales Manager IBM Romania. Indiscutabil, valoarea cea mai puternica a IBM-ului o reprezinta personalul, ce este foarte bine pregatit, poate face fata oricaror cerinte si poate lucra la fel de bine cu tehnologii diverse atat de la IBM, cat si de la orice alt producator. Modul in care e-business-ul este privit de IBM reprezinta un concept interesant al unui cerc in care toate componentele interactioneaza si produc transformari in cadrul unei companii pentru a aduce venituri suplimentare. Mentionand IBM-ul ca exemplu, putem spune ca in cadrul sau functioneaza unul dintre cele mai mari sisteme informatice bazat in totalitate pe tehnologii proprii, cu peste 300.000 de persoane ce intra permanent in contact. Intr-un studiu de caz in care IBM se da pe sine insusi ca exemplu, rezultatele sunt spectaculoase, din anul 1998 si pana astazi prin implementarea sistemului de e-business in cadrul IBM economisindu-se 6 miliarde de dolari. Saptamanal, prin intranet-ul IBM sunt contorizate 2,5 milioane de tranzactii. Tot prin acest sistem se asigura legatura dintre IBM si cei 28 de mii de furnizori din intreaga lume si totodata are loc si procesul de e-learning prin care personalul IBM este instruit. O parte din procesul de e-learning care se desfasoara prin intranetul IBM poate fi accesat si de clienti sau de oricine este interesat in acest domeniu. Cu ajutorul e-learning-ului se economisesc anual sume uriase ce ar fi trebuit cheltuite in vederea transportului, cazarii si scoaterii din productie a unui numar foarte mare de persoane. Daca in Statele Unite mai putin de 30% din firme sunt prezente pe Internet cu o pagina de web, in Europa acest procent ajunge la aproximativ 50%, iar in Japonia la peste 75%, totusi, firmele din Statele Unite au facut un pas inainte prin integrarea tranzactiilor prin intermediul Internetului, iar o mare parte dintre ele au chiar procese de business to business, sau business to consumer. In Europa si Japonia acest lucru se desfasoara mult mai lent comparativ cu Statele Unite. Experienta unei firme de succes ca IBM poate fi un exemplu pentru orice firma care doreste sa devina competitiva prin reducerea costurilor interne si prin cresterea productivitatii. In cadrul IBM Day a fost, de asemenea, prezentat parteneriatul IBM-Cisco, un parteneriat de succes ce a unificat conceptiile a doua mari companii in vederea oferirii unor solutii cat mai complete si mai viabile pentru clienti. In urma acordului semnat intre cele doua companii, Cisco a achizitionat partea de networking de la IBM, iar IBM a compatibilizat produsele sale cu cele ale Cisco. In acest fel, IBM poate oferi in cadrul portofoliului sau de produse si servicii o solutie perfect integrata, ce se bazeaza pe tehnologii comune IBM-Cisco. Deoarece Cisco nu produce decat echipamente pentru retele, o solutie a acestei companii pentru clienti va ingloba aproape obligatoriu produsele si serviciile IBM. Rezultatele colaborarii sunt impresionante daca ne gandim si la faptul ca in cei cativa ani buni de activitate IBM nu a primit nici o plangere de la clienti in urma dezvoltarii solutiilor de acest tip. IBM Day a fost o zi in care nu puteau sa lipseasca serverele IBM. Astfel, IBM eServer au avut un cuvant greu de spus in finalul acestei zile. Noua generatie de e-business dezvoltata pe IBM eServer iSeries, xSeries sau pSeries reprezinta o optiune demna de luat in seama pentru orice firma ce vrea sa intre in era tehnologiei digitale. Posibilitatile de dezvoltare ale unei afaceri cu ajutorul acestor echipamente sunt impresionante, scalabilitatea, siguranta in functionare, securitatea oferita datelor si posibilitatea recuperarii lor in caz de dezastre reprezentand doar cateva dintre elementele ce fac ca aceste produse sa fie lideri ai gamelor de produse de acest tip. Datele tehnice prezinta produse de varf ce pot fi configurate usor si pot fi folosite cu orice platforma, astfel incat ele se muleaza perfect pe necesitatile clientilor. Pariul IBM cu tehnologiile open source reprezinta un element esential in dezvoltarea unei solutii ce va putea fi integrata cu nevoile de dezvoltare ulterioara a unei firme. Astazi, in Romania, trebuie aplicate principiile de dezvoltare care au condus la succesul unor companii si corporatii multinationale precum IBM. Acest mod de abordare a problemelor unei afaceri este cel mai indicat pentru firmele romanesti.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite