Studiu: provocările vor continua timp de câţiva ani în sectorul bancar. Acestea nu mai pot ignora digitalizarea
0Criza a lovit dur sistemul bancar şi provocările vor continua şi în următorii ani, în afară de presiunea impusă de reglementările suplimentare constatându-se că s-a schimbat comportamentul clienţilor şi al angajaţilor, ca urmare a digitalizării, potrivit unui studiu realizat de către Eurogroup Consulting cu sprijinul Ensight Management Consulting.
Cu toate acestea, băncile au la dispoziţie o serie de pârghii: mobilizarea angajaţilor, preţurile, dezvoltarea pe pieţe noi, digitalizarea, industrializarea şi complexitatea controlată.
„Mobilizarea este prima pârghie. Băncile sunt sfătuite să îşi coopteze angajaţii, unindu-i pentru a reuşi împreună să îndeplinească sarcina imensă de a controla veniturile şi costurile în viitor. Este necesară o forţă de muncă mobilizată pentru a putea face faţă provocărilor şi oportunităţilor aduse de digitalizare, industrializare, stabilirea preţurilor, complexitatea sistemelor IT şi noile pieţe. Mobilizarea nu este doar una dintre pârghii, este un concept global care potentează toate pârghiile următoare“, se arată într-un comunicat al Ensight.
Modalitatea de stabilire a preţurile ar trebuie, de asemenea, reconsiderată deoarece clienţii solicită mai multă transparenţă. Astfel, trebuie modele de preţ inovatoare, care ar putea fi adaptate profilului clientului.
Digitalizarea progresează în mod inevitabil iar băncile trebuie să se adapteze noului mod de lucru. „Digitalizarea oferă, de asemenea, o şansă pentru a reduce costurile în mod semnificativ, prin reorganizarea reţelei de sucursale, precum stabilirea unei sucursale emblematice sau prin cuplarea celor existente cu alte afaceri. Chiar când vine vorba de lansarea unui nou produs sau unei noi linii de servicii – societăţile non-bancare se amestecă în businessul tradiţional bancar, aşa că băncile de ce să nu se gândească la dezvoltarea pe pieţe noi?“, se mai arată în comunicat.
Industrializarea este un subiect dezbătut intens, dar, potrivit comunicatului, „cu greu putem spune că băncile s-au adaptat cu adevărat până în momentul de faţă“.
„Sistemele IT rigide şi supradimensionate ale multor bănci se pot transforma într-o altă economie de costuri, printr-o gestionare atentă a complexităţii existente. Este necesară o abordare pe trei direcţii: de stabilire a unei arhitecturi IT, de livrare şi management informatic, cu scopul de a ajunge la o aşa-numită «complexitate controlata», se mai arată în comunicat.
Mai puteţi citi: