Zalando, platformă de comerţ de modă, intră pe piaţa din România

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto Zalando
Foto Zalando

Zalando, un marketplace care are aproape 39 de milioane de clienţi, potrivit informaţiilor companiei, va începe să vândă şi în România ca parte a unei strategii de extindere pe alte opt noi pieţe europene.

Primul val de extindere, de anul acesta,  anunţă compania într-un comunicat, va acoperi Croaţia, Estonia, Letonia, Lituania, Slovacia şi Slovenia. Urmează Ungaria şi România, anul viitor, în 2022, scrie startupcafe.ro.

Cel mai probabil, în România, nu va exista - la început, cel puţin - o echipă locală, ci doar o variantă tradusă în limba română a platformei de comerţ online cu articole de modă. Zalando vinde deja în 17 ţări din restul Europei.

Compania a făcut anunţul încă de anul acesta ca semnal pentru comercianţii interesaţi să vândă îmbrăcăminte, încălţăminte şi accesorii de modă care caută canale alternative de vânzare, pe lângă magazinele online proprii.

Programul de parteneriat dintre marketplace şi selleri se numeşte Connected Retail şi, susţine compania, avea deja integrate peste 3400 de magazine, la finalul lui februarie 2021.

Retailer-ul online încearcă să atragă clienţii dar şi partenerii arătându-se preocupată de moda ”sustenabilă”, ”cu impact pozitiv asupra oamenilor şi planetei”.

Compania a publicat deja un prim Raport Anual de Sustenabilitate în care anunţă, printre altele că foloseşte în operaţiunile sale doar energie regenerabilă şi că este preocupată să vândă tot mai multe produse sustenabile.

Pe platforma de vânzări online produsele declarate sustenabile sunt marcate cu o etichetă verde plasată pe imaginea principală din pagina cu descrierea produsului.

Marca verde semnalizează clienţilor preocupaţi de mediu că produsul îndeplineşte o serie de criterii de sustenabilitate descrise în politicile companiei.

Printre aceste criterii se numără natura reciclabilă a unor materii prime folosite la textile sau ambalaje, amprenta de carbon sau grija faţă de animale.

”În 2020, vânzarea de produse sustenabile a reprezentat 16% din valoarea brută a mărfurilor, o creştere cu 9% faţă de 2019. 

Zalando îşi propune să ajungă la 25% din valoarea brută a mărfurilor (de la obiectivul iniţial de 20%) până în 2023.” se mai arată în comunicatul companiei.

Zalando în cifre 

În al patrulea trimestru al anului 2020, programul de parteneriat al Zalando - Connected Retail - a generat 24% din valoarea brută a mărfurilor din magazinul de modă Zalando. 

În 2020, Zalando a atins o valoare brută a mărfurilor de 10,7 miliarde de euro şi o creştere anuală de 30,4%. 

În primul trimestru din 2021 valoarea brută a mărfurilor a crescut cu 50%.

În 2020, veniturile companiei au crescut cu 23,1% până la 8 miliarde de euro. 

EBIT a fost de 420,8 milioane de euro, corespunzător unei marje de 5,3%.

Compania îşi propune să crească valoarea brută a mărfurilor (GMV) la peste 30 de miliarde de euro până în 2025. 

Ţinta este să acopere peste 10% din piaţa de modă la nivel european, care în prezent se ridică la o valoare de 450 de miliarde de euro.

În 2021, investiţiile în infrastructura logistică şi platforma tehnologică vor fi de 350 - 400 de milioane de euro.

Compania de comerţ online a fost fondată în Berlin în 2008; vinde îmbrăcăminte, încălţăminte, accesorii şi produse de îngrijire, branduri internaţionale dar şi mărci locale.

Are aproape 39 de milioane de clienţi şi magazine localizare în 17 pieţe din ţări ale Europei

Fondată în Berlin în 2008, Zalando oferă toată gama de articole de modă unui număr de 38 de milioane de clienţi activi din 17 pieţe. Platforma pune la dispoziţia consumatorilor articole de îmbrăcăminte, încălţăminte, accesorii şi produse de îngrijire, ale unor branduri internaţionale, de la nume celebre în toată lumea până la mărci locale.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite