Povestea antreprenorului care şi-a propus să se lupte cu „Amazonul” de România

Povestea antreprenorului care şi-a propus să se lupte cu „Amazonul” de România

Uneori, diversificarea este soluţia pentru creştere. Iar pentru Mihai Pătraşcu, fondatorul evoMAG, diversificare în­seamnă crearea unui „altfel de marketplace“ într-o piaţă care se apropie de 2,5 miliarde de euro.

Ştiri pe aceeaşi temă

„Marketplace-ul este noul online“, crede Mihai Pătraşcu (34 de ani, foto), antrepreno­rul care a pus bazele retailerului electroIT evoMAG în urmă cu mai bine de 12 ani. Cu afaceri estimate la circa 20 de mili­oane de euro în 2017, evoMAG se pre­găteşte să îşi diversifice serviciile cu un marketplace care să ofere nu doar produse complementare celor cu care s-a poziţionat deja în piaţă, ci şi partea de servicii.
 
„În continuare, în România, contactul pe telefon este extrem de important şi atunci cel care te sună se aşteaptă să ai toate informaţiile şi despre produsul respectiv“, spune antreprenorul, expli­când că portofoliul actual al portalului însumează aproape 65.000 de produse, ceea ce face ca probabilitatea de a le cu­­noaşte în detaliu pe fiecare să fie foarte mică. În „noul online“, Pătraşcu nu le oferă partenerilor doar un simplu canal de distribuţie, ci le şi solicită implicare în ceea ce priveşte partea de ser­vicii. De aceea, a şi amânat pentru începutul acestui an lansarea marketplace-ului evoMAG.
 
Găsirea partenerilor potriviţi pare puţin mai anevoioasă, dar în momentul de faţă are deja trei companii alături de care va demara proiectul şi care vor avea exclusivitate pe categoriile lor. Deocamdată, le păs­trează numele confidenţiale, dar spune că două dintre domeniile de activitate ale acestora sunt auto şi home&deco. Pe de altă parte, există o listă deschisă de aş­tep­tare cu mai mulţi posibili parteneri, însă evoMAG este în căutare de companii foarte bine poziţionate pe segmentul lor de pia­ţă, care nu doar că au afaceri şi o re­pu­taţie solide, ci şi stocuri sau o capa­citate de a livra într-un anumit termen.
 
citeste totul despre: