VIDEO "Amendamentele Severin"/ Cum se vor schimba regulile UE după scandalul Euroşpaga

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Preşedintele Parlamentului European, Jerzy Buzek, a propus schimbări importante în regulile instituţiei după "comportamentele dezamăgitoare" ale unor euro-deputaţi în scandalul „Mită contra amendamente" declanşat în urma investigaţiilor The Sunday Times.

Buzek le-a trimis liderilor grupurilor politice din Parlamentul European o scrisoare, pe care Adevărul Europa a văzut-o, în care cere ca regulamentele în privinţa intereselor eurodeputaţilor să fie mai stricte, iar lobbiştii să fie mai atent controlaţi şi înregistraţi.

 

1. Înregistrarea obligatorie a lobbiştilor - Mulţi dintre noi, spune Buzek, pledează de multă vreme pentru înregistrarea obligatorie, într-un registru, a tuturor lobbiştilor, în timp ce alţii caută să aibă acces pentru a influenţa procesul decizional din cadrul instituţiilor UE. În ciuda eforturilor uriaşe ale colegei noastre, Diana Wallis, vicepreşedinte al PE, şi ale partidul său, am reuşit să introducem doar un registru de înregistrare voluntară şi numai în două din instituţiile europene. Parlamentul cred că ar trebui să propună Comisiei Europeane ca legislaţia să stabilească registrul obligatoriu pentru lobbişti în toate instituţiile UE.

2. Reguli mai stricte de acum
. În al doilea rând, trebuie să intervenim în propriile reguli interne în privinţa accesului în Parlamentul European a celor care reprezintă anumite interese. Ar trebui să introducem de facto un registru propriu de înregistrare obligatorie până la stabilirea unuia pentru toate instituţiile. La solicitarea mea, Secretariatul General al PE solicită acum înregistrarea zilnică a lobbiştilor chiar dacă aceştia deţin permis pentru un an, pentru a putea vedea cu cine se întâlnesc sau la ce şedinţe participă.

3. Orice interes declarat în scris. În al treilea rând, cerinţele proprii ale Parlamentului cu privire la ceea ce constituie un comportament acceptabil de către colegii trebuie revizuite. Orice conflict real sau potenţial de interese trebuie să fie declarat. Membrii care susţin orice cauza sau interes în care au un interes financiar direct sau un interes anticipat trebuie să facă acest lucru cunoscut în mod clar şi neechivoc, în scris. Chestiunea legată de mai multe locuri de muncă ale europarlamentarilor trebuie de asemenea discutată.

Membrii ar trebui să aibă obligaţia de a actualiza declaraţiile lor de interese mult mai des decât o dată pe an, ideal, în termen de maximum o lună de la orice schimbare în situaţia lor.

4. Lista consultanţilor. Ar trebui să le cerem membrilor PE - raportori să publice o listă în care să includă toate organizaţiile sau persoanele din afara instituţiei cu care s-au consultat sau din partea cărora au primit sfaturi atunci când şi-au pregătit rapoartele. În paralel, serviciile proprii ale Parlamentului ar putea oferi un informaţii mai cuprinzătoare în consilierea membrilor privind elaborarea de unor modificări legislative.

5. Regula anti-discreditare. În al cincilea rând, trebuie să existe o obligaţie mai generală, stabilită de Regulamentul nostru de procedură, potrivit căreia deputaţii nu ar trebui să manifeste comportamente dezonorante în exercitarea sarcinilor lor parlamentare sau să se angajeze în acţiuni de natură să discrediteze instituţia.

6. Atenţie la Codul Comisarilor. Nu este oare ironic faptul că, în discuţiile noastre, facem comentarii pe noul Cod de conduită pentru comisari europeni, fără a avea unul al propriei noastre instituţii. Propun să ne uităm mai atent la codul comisarilor ", precum şi la obligaţiile celor 27 de parlamente naţionale, pentru a vedea dacă există anumite principii generale pe care le putem adopta.

7. Sancţiuni şi comitet de etică. Trebuie să decidem cum vor fi tratate orice încălcări ale regulilor pentru a a asigura un răspuns rapid şi eficient la situaţiile care ar putea apărea în viitor. Vor trebui introduse sancţiuni mai stricte, după caz. În acest context, ar trebui să avem în vedere opţiune înfiinţării unui comitet de etică, pornind de la ceea ce avem în present sau să concepem unul special pentru astfel de situaţii. fie bazate pe un organism existent sau compus special pentru acest scop.

Europa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite