Ce alternative avea Udrea pentru brandul de ţară
0Propunerile THR pentru brandul de ţară al României ori nu aveau niciun element grafic, ori imaginea arăta o căsută sau o altă frunză, de data aceasta de stejar. În ceea ce priveşte sloganul, variantele puse la dispoziţia Consiliului de Brand au cuprins "to be explored", "only for travellers" sau "old country, new emotions".
"La ultimul consiliu de brand, cei de la THR ne-au prezentat mai multe variante de identităţi vizuale ale brandului, cu diferite imagini şi diferite sloganuri, iar noi am votat-o pe cea actuală, care ni s-a părut cea mai potrivită. Există, de exemplu, o variantă doar cu «România» şi fără nicio imagine, alta care avea ca imagine o căsuţă şi alta cu o frunză de stejar", a declarat Lucia Morariu, citată de Mediafax.
Morariu, fost secretar de stat în turism şi proprietarul agenţiei Eximtur, a făcut parte din consiliul de brand şi a însoţit delegaţia României la Shanghai, la lansarea brandului turistic.
Potrivit Luciei Morariu, au fost prezentate mai multe variante de culori şi mai multe fonturi ale identităţii vizuale.
Consiliul de Brand a luat naştere imediat ce licitaţia de creare a brandului a fost câştigată de către THR-TNS. Din acest Consiliul au făcut parte "reprezentanţi ai celor mai importante asociaţii din turism, diverşi oameni de afaceri, printre care George Copos sau Radu Enache, proprietarul lanţului hotelier Continental, plus reprezentanţi ai Ministerului Dezvoltării şi ai Ministerului Afacerilor Externe. Consiliul de Brand a avut trei întâlniri, unde a fost prezentat stadiul creării brandului", a adăugat Morariu.
Ea a precizat că cei mai importanţi operatori români de turism urmează să posteze atât pe site-uri, cât şi în cataloage şi în materialele de promovare identitatea vizuală a brandului.
Brandul turistic al României, cu sloganul "explore the Carpathian garden", a fost lansat joi la Shanghai.
Firma care a creat logoul României şi noul brand de ţară a folosit ca element principal o frunză stilizată care se mai găseşte în siglele altor firme într-o formă identică. Lansarea noului brand turistic al României a născut controverse.