Zece situaţii în care trebuie să schimbaţi actul de identitate
0Inspectoratul Naţional pentru Evidenţa Persoanelor (INEP) invită românii să-şi ceară noile cărţi de identitate. Ei se pot prezenta la sediile serviciilor publice comunitare de evidenţă a
Inspectoratul Naţional pentru Evidenţa Persoanelor (INEP) invită românii să-şi ceară noile cărţi de identitate. Ei se pot prezenta la sediile serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor, pe raza cărora au domiciliul. În 15 zile de la o modificare, titularul actului de identitate sau reprezentantul său legal este obligat să solicite eliberarea unuia nou. Datele personale înregistrate în Registrul Naţional de Evidenţă a Persoanelor (RNEP) sunt transmise instituţiilor care au dreptul să le deţină şi să le prelucreze: sistemul fiscal, sistemul de pensii, sistemul asigurărilor de sănătate.
O nouă carte de identitate se eliberează în următoarele situaţii:
n modificarea numelui sau prenumelui titularului, prenumelui părinţilor, data, locul naşterii
* schimbarea domiciliului
* schimbarea denumirii sau a rangului localităţilor şi străzilor, al renumerotării imobilelor sau rearondării acestora, al înfiinţării localităţilor sau străzilor
* atribuirea unui nou cod numeric personal
* deteriorarea actului de identitate
* pierderea, furtul sau distrugerea actului de identitate
* expirarea sau revocarea interdicţiei titularului de a se afla în anumite localităţi
* fotografia din cartea de identitate nu mai corespunde cu fizionomia titularului
* schimbarea sexului
* anularea actului de identitate