Mecanicii superficiali, sancţionaţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Două locomotive s-au ciocnit ieri-dimineaţă, în apropierea localităţii Romuli, Bistriţa-Năsăud. Primele concluzii ale anchetei arată că unul dintre mecanici este vinovat de producerea accidentului. CLICK AICI PENTRU FOTOGALERIE!

Citeşte şi:
Update: Incidentul feroviar de la Romuli, anchetat la Regionala Cluj

Acceleratul 1923 a plecat de la ora 23.00 din Timişoara şi urma să ajungă la 11.30 dimineaţa în Sighet. Un incendiu izbucnit la o instalaţie a locomotivei a făcut imposibilă continuarea călătoriei. „Conductorul a solicitat o nouă locomotivă pentru a tracta trenul. Când a ajuns în staţie, locomotiva s-a izbit de trenul care staţiona, însă fără să îl mişte de pe linie”, e explicat Adrian Crăciunescu, din Poliţia Transporturi Feroviare Bistriţa.

Sătenii, primii care au sărit în ajutor


Pentru că accidentul s-a produs pe un platou înalt, în apropierea unui viaduct, bubuitura nu s-a auzit până la casele din Romuli.

Primarul comunei, Ioan Moniţa, a fost informat de pompieri de accident şi a fost primul care a ajuns la faţa locului: „Am mobilizat 20-30  de oameni şi am urcat să-i ajutăm pe călători. Oamenii erau şocaţi, câţiva erau răniţi. Am pansat răniţii şi i-am ajutat să coboare panta. Când am coborât, ajunseseră şi ambulanţele care i-au preluat pe cei cu probleme. Pe restul i-am dus la Primărie şi le-am dat un ceai cald. După două ore au plecat în Maramureş cu un autocar din zonă, pus la dispoziţie de prefectură”, a spus primarul.

Două femei şi un bărbat au avut nevoie de îngrijiri medicale în urma accidentului din Romuli. Şapte trenuri, dintre care patru accelerate şi trei personale, au fost anulate, ieri, din cauza incidentului, călătorii fiind preluaţi de mijloace auto sau de alte trenuri.

Directorul Regionalei CFR Călători Cluj,Vasile Secară, a spus că daunele au fost minore la cele două locomotive, iar la şine nu s-a înregistrat nicio defecţiune. La închiderea ediţiei, linia ferată Salva – Vişeu era în continuare blocată.

Mai multe controale

Creşterea frecvenţei accidentelor produse pe calea ferată din cauze de „eroare umană“ i-a pus pe gânduri pe mai-marii CFR. Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, Gheorghe Popa, ne-a declarat că în urma accidentului de ieri se vor lua măsuri la nivelul instructorilor de personal, astfel încât aceştia să verifice mai des gradul de pregătire a mecanicilor de locomotivă.

„Nu vom mai putea să tolerăm superficialitatea cu care unii mecanici tratează transportul pe calea ferată, mai ales că vorbim de siguranţa circulaţiei“, a precizat Gheorghe Popa. El a identificat şi alte cauze pentru faptul că accidentele feroviare sunt tot mai dese: starea precară a infrastructurii, lipsa fondurilor necesare întreţinerii liniilor, vechimea locomotivelor şi a vagoanelor (atât la stat, cât şi la operatorii privaţi), ca şi datoriile tot mai mari acumulate de companiile feroviare.

14 accidente feroviare au avut loc de la începutul acestui an şi până în prezent, cel mai grav având loc la data de 14 august, în apropierea localităţii ieşene Scânteia, unde un tren a lovit un microbuz plin cu pasageri, fiind înregistraţi 14 morţi şi doi răniţi. 

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite