Centurile oraşelor ardelene prind contur
0Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Constantin Dascălu, a declarat, ieri, la Cluj, în cadrul unei conferinţe de presă, că au început lucrările pregătitoare pentru realizarea
Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Constantin Dascălu, a declarat, ieri, la Cluj, în cadrul unei conferinţe de presă, că au început lucrările pregătitoare pentru realizarea centurii de est a municipiului Cluj. Potrivit lui Dascălu, în data de 24 mai a fost publicat, în "Monitorul Oficial", anunţul de căutare a expertului consultant, pentru organizarea licitaţiei.
Dascălu a prezentat mai multe detalii şi avantajele proiectului, în raport cu o variantă concurentă a Consiliului Judeţean, printre care lungimea de 18,6 km, lăţimea platformei de 10 m, 2 poduri, 4 viaducte, 2 noduri rutiere şi 5 parcări. Costurile lucrării, care ar putea începe în această toamnă şi ar putea dura doi ani, sunt estimate la circa 60 milioane euro. Centura ar acoperi o parte din inelul total al Clujului, de 50 km, care ar înconjura complet municipiul, pentru transportul greu. Potrivit lui Dascălu, în următoarele două luni ar putea fi semnat un nou contract de împrumut cu Banca Europeană de Investiţii, în valoare de 100 milioane euro, care va viza mai multe sectoare din drumurile naţionale din nordul ţării, aflate într-o stare avansată de degradare. În prezent sunt finanţate prin BEI centurile din Petea - Satu Mare, Alba Iulia, Teiuş, Aiud, Turda, Cluj, Oradea, Bistriţa, Zalău, Aleşd, Sighişoara, Baia Mare şi Ştei, în lungime totală de 125 km şi cu o valoare totală de 250 milioane euro. Noul contract cu BEI va permite refacerea, din 2008, a sectoarelor Arad - Oradea (DN79), Oradea - Satu Mare - Livada - Sighet (DN19), Baia Mare - Sighet - Prislop (DN18), Dej - Baia Mare - Livada - Halmeu (DN1C), Huedin - Aleşd - Crişeni - Zalău (DN1H), Bistriţa - Reghin (DN15A).