Lucrările la Bechtel vor continua, pentru că "autostrada e în programul de guvernare"
0Luaţi prin surprindere de dezvăluirile potrivit cărora construcţia Autostrăzii Transilvania va costa dublu faţă de proiectul iniţial, demnitarii din Ministerul Transporturilor afirmă că
Luaţi prin surprindere de dezvăluirile potrivit cărora construcţia Autostrăzii Transilvania va costa dublu faţă de proiectul iniţial, demnitarii din Ministerul Transporturilor afirmă că executarea lucrărilor e prevăzută în programul de guvernare, deci vor continua, indiferent de consecinţe.
Ludovic Orban, ministrul transporturilor, ne-a declarat că nu ştie pe ce s-a bazat Mihai Grecu - directorul Companiei naţionale de autostrăzi - atunci când a spus că lucrările vor costa dublu. "Nu pot să dau acum un răspuns, trebuie să vedem ce fundamentare a avut Mihai Grecu", a afirmat, ieri, pentru "Adevărul", Ludovic Orban.
Nici secretarul de stat Septimiu Buzaşu, din acelaşi minister, nu era, ieri, la curent cu dezvăluirile directorului CNADNR. "Nu ştiu exact ce a spus Mihai Grecu, cert este că lucrările la această autostradă trebuie să continue, pentru că respectarea contractului cu Bechtel e prevăzută în programul de guvernare.
Într-adevăr, contractul şi studiile acelea de fezabilitate au fost foarte prost făcute, dar asta nu înseamnă că trebuie să ne oprim. Studiul poate fi perfecţionat, iar dacă se depăşesc anumite limite se pot face acte adiţionale. Deocamdată, costurile construcţiei sunt conform contractului, care are putere de lege", ne-a declarat Septimiu Buzaşu.
La sfârşitul săptămânii trecute, directorul CNADNR a declarat că ar putea să crească costurile de construcţie a Autostrăzii Transilvania, de la 2,2 miliarde euro la peste patru miliarde euro, din cauza faptului că în studiul de fezabilitate iniţial nu au fost incluse viaducte şi alte lucrări. "Nu a fost prevăzut viaductul de trei kilometri între Suplacu de Barcău şi Borş, care va costa 60 milioane de euro", a exemplificat Mihai Grecu. El a mai arătat că, din cele opt tronsoane de autostradă, doar pentru două tronsoane s-au finalizat studiile tehnice.
Autostrada Transilvania ar trebui să aibă o lungime totală de 415 kilometri, din care peste 55 de kilometri de poduri şi viaducte, 94 de pasarele, 58 de pasaje peste autostradă şi 16 noduri rutiere.