Izolaţi în propriul oraş

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Şantierele de pe străzi blochează Capitala, bucată cu bucată, de la periferie spre centru În ultimele două luni am asistat la închiderea sau restricţionarea circulaţiei pe mai multe

Şantierele de pe străzi blochează Capitala, bucată cu bucată, de la periferie spre centru

În ultimele două luni am asistat la închiderea sau restricţionarea circulaţiei pe mai multe artere din Bucureşti. Încet, dar sigur, Capitala devine un mare de şantier. "Nici nu vreau să mă gândesc cum va fi traficul în 2007, în Bucureşti. Încep lucrările în forţă", anticipa edilul general.

De la începutul anului au intrat în lucru mai bine de 11 străzi, iar ţinta edililor Capitalei este ca până la sfârşitul anului utilajele drumarilor să intre pe 100 de artere din tot oraşul.

Sudul Capitalei, în renovare

Dacă anul trecut, calvarul şoferilor se numea Şoseaua Giurgiului, din acest an, pe lista neagră a celor care folosesc străzile din sudul oraşului se adaugă şi Şoseaua Olteniţei. La începutul săptămânii trecute, traficul dintre Eroii Revoluţiei şi Piaţa Sudului a fost restricţionat.

"Lucrările se vor desfăşura atât sub trafic, cât şi cu anumite porţiuni închise total", declara, înainte de deschiderea acestor şantiere, directorul Direcţiei de Transporturi din Primăria Capitalei, Gheorghe Udrişte.

Lucrările istorice îi sâcâie pe bucureşteni

Oricât de trist ar fi pentru edili, haosul traficului din Capitală este întregit şi de lucrările începute în urmă cu doi-trei ani. "Am şi uitat că mai există bulevardul Mărăşeşti. Au închis pasajul acum doi ani", constată Costel Dumitru, un locuitor din zona centrală. Chiar dacă se lucrează, circulaţia pe Mărăşeşti ar putea fi redeschisă la vară. La fel şi pe Giuleşti. Un contract păgubos al municipalităţii făcut cu o companie de construcţii grecească a întârziat cu mai bine de un an lucrările pentru reabilitarea liniilor de tramvai.

Titanul şi Oborul, în lucru

Reabilitarea liniilor de tramvai de pe bulevardele 1 Decembrie, Calea Moşilor şi Şoseaua Colentina îngreunează circulaţia maşinilor, dar şi a mijloacelor de transport. Pe 1 Decembrie se circulă numai pe un sens, însă pe Moşilor şi Colentina drumul se îngustează cu cel puţin o bandă pe sens.

Aşa că, aglomeraţiile pentru ieşirea spre Urziceni, în orele de vârf, vor rivaliza cu cele din Băneasa. Şi asta nu e tot. Lucrările care se vor extinde pe Colentina vor scoate tramvaiele de pe traseu, iar strada se va îngusta.

Gara Basarab, pe linie moartă

Lucrările de la Pasajul Basarab scot de pe harta traficului bucureştean obiectivele din zona celor două gări: de Nord şi Basarab. Şoseaua Orhideelor este deja închisă, iar pe Dinicu Golescu şi Plevnei se circulă cu dificultate. Gara Basarab este cea mai văduvită, ea aflându-se în centrul şantierului. Strada Witting, şi aşa îngustă, a devenit un adevărat chin pentru cei care folosesc acest traseu.

DN 1 rămâne un coşmar


În urmă cu aproape doi ani, pe DN 1 atât sensurile de intrare, cât şi cele de ieşire din Capitală au fost îngustate de utilajele drumarilor.

Începuse marea reabilitare, care se desfăşoară cu viteza melcului. Abia se termina pasajul din zona Aeroportului Otopeni şi începea construcţia celor din zona comercială Băneasa. Aşa încât principala intrare dinspre nord rămâne un exerciţiu de răbdare pentru şoferi şi de anduranţă pentru motoarele maşinilor. În aceste condiţii, bucureştenii ştiu una şi bună, sudul e şantier, nordul şi nord-estul la fel, iar licitaţiile care urmează pun lacătul şi pe ieşirile spre cele două autostrăzi.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite