NASA a descoperit o planetă roz

Foto: NASA/Goddard Space Flight Center/S. Wiessinger

Planeta are o mărime similară cu cea a lui Jupiter, însă este mult mai masivă, iar culoarea ei rozalie se datorează faptului că a fost formată recent.

Ştiri pe aceeaşi temă

Descoperirile de noi planete sunt din ce în ce mai dese, astfel că trebuie să ai ceva cu adevărat special ca cei de la NASA să îţi dedice un o postare pe blog. Ei bine, se pare că gigantul gazos GJ 504b întruneşte acest criteriu, în principal datorită aspectului său rozaliu.

”GJ 504b este de aproape 4 ori mai masiv ca Jupiter şi are o temperatură de 460 de grade Fahrenheit (237 de grade Celsius)”, scriu cei de la NASA. ”Orbitează o stea puţin mai fierbinte decât Soarele şi este puţin vizibilă ochiului liber în constelaţia Virgo. Steaua se află la 57 de ani-lumină distanţă, iar cercetătorii estimează că are aproximativ 160 de milioane de ani vechime, bazându-se pe culoarea şi perioada de rotaţie pe care o are.”

Ştim că planetele tind să devină foarte fierbinţi în timpul formării lor, rămânând astfel pentru o perioadă lungă de timp după ce au adunat tot materialul din apropiere. Pot trece câteva sute de milioane de ani până la răcirea unei planete, iar GJ 504b se află în continuare în acest proces, astfel explicându-se nuanţa roz pe care o are.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: