Americanii confirmă că ştiau de OZN-uri şi locul lor de „naştere“ a fost Area 51, iar unul dintre ele a survolat şi România

CIA recunoaşte, în premieră, existenţa controversatului poligon numit Zona 51

Armata SUA a oferit pentru prima dată informaţii oficiale despre Area 51, cea mai cunoscută bază militară, popularitate datorată pasionaţiilor teoriilor conspiraţiei. Odată cu documentele oficiale desecretizate, au oferit şi explicaţii despre OZN-uri şi ce anume s-a proiectat la baza militară cunoscută sub numele de „Ferma Paradisului“. Şi da, OZN-uri au existat şi armata ştia ce sunt.

Ştiri pe aceeaşi temă

Ieri au apărut informaţii oficiale despre Area 51, sute de pagini despre ce s-a studiat acolo şi ce s-a dezvoltat, dar nicio urmă de experimentele pe extratereştrii. Renumele zonei provine tocmai din această credinţă, că armata SUA a capturat de-a lungul timpului extratereştrii şi i-a studiat în această bază militară. Totuşi, aceasta este mai cunoscută pentru aparatele de zbor decât pentru rude de-ale lui E.T. din sistemul nostru solar sau din afara lui, dar există şi informaţii privind OZN-urile.

Ştiinţă şi tehnică“ scrie despre avionul U2, element de bază în sistemul de colectare a informaţiilor de către americani în timpul Războiului Rece. Avionul a fost construit de divizia Skunk Motors a companiei Lockheed (în prezent, Lockheed Martin, producător de sisteme militare de apărare, securitate şi aerospaţiale) şi proiectantul a fost inginerul Clarence „Kelly“ Johnson, cel care a venit cu numele Paradise Ranch pentru Area 51.

În documentul desecretizat se menţionează că avionul U2 a desfăşurat misiuni de spionaj nu numai deasupra Uniunii Sovietice, ci şi deasupra României (hartă la pagina 102, în care sunt figurate misiunile avionului U2 în perioada 9-10 iulie 1956). Precum U2, modelul A12 era un avion capabil să depăşească de trei ori viteza sunetului şi să zboare la altitudini de până la 18 kilometri şi acest aspect e foarte important.

Area 51 şi extratereştrii săi

Dincolo de istoria operaţională a celor două avioane există câteva pasaje care merită menţionate, deoarece se referă la un subiect care stârneşte imaginaţia multora, mai ales pasionaţilor de teorii ale conspiraţiei care cuprind OZN-uri şi extratereştri.

Astfel, la pagina 72 sunt menţiuni cu privire la OZN-uri (obiecte zburătoarea neidentificate). „Testarea avionului U2 la mare altitudine a produs efecte secundare neaşteptate, cum ar fi creşterea masivă a rapoartelor privitoare la obiecte zburătoare neidentificate (OZN). La mijlocul anilor '50, cele mai multe avioane comerciale zburau la altitudini cuprinse între 3.000 şi 6.100 metri, iar avioanele militare, cum ar fi B47 şi B57, atingeau altitudini mai mici de 12.000 m“, se descrie fondul pe care au început „OZN-urile“ să apară.

„Avionul U2 zbura la altitudini mai mari de 18.000 metri, astfel că unii controlorii de trafic aerian au început să primească un număr sporit de rapoarte OZN. Asemenea rapoarte apăreau mai des la orele serii de la piloţii liniilor aeriene care zburau de la Est la Vest. Atunci când Soarele cobora sub orizonutul unui avion care zbura la 6.100 m, acesta se afla în întuneric. Dacă un avion U2 se afla în apropiere, la o altitudine de 18.000 m, acesta era încă luminat de Soare, iar aripile sale argintii apăreau ca un obiect extrem de strălucitor pentru pilotul avionului de linie aflat cu 12.000 m mai jos“, se mai arată în raport. 

„Chiar şi în timpul zilei, structura argintie a avionului U2 care zbura la mare altitudine producea reflexii şi sclipiri care puteau fi văzute de avioanele care zburau la altitudini mici şi chiar de pe sol. La acea vreme nimeni nu putea crede că avioanele pot zbura la o altitudine de 18.000 m, aşa că nimeni nu se aştepta să vadă vreun obiect atât de sus pe cer“.

Mai multe informaţii sunt disponibile pe site-ul „Ştiinţă şi tehnică“.

Vă aşteptăm să discutăm pe Tech Adevărul pe Facebook.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: