Sony - tehnologia spectacolului si spectacolul tehnologiei

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cand vorbesc despre inovatie, marii producatori de High Tech se gandesc in primul rand la "entertainment". Aceasta se dovedeste a fi afacerea cea mai profitabila: sa vinzi marelui public consumator

Cand vorbesc despre inovatie, marii producatori de High Tech se gandesc in primul rand la "entertainment". Aceasta se dovedeste a fi afacerea cea mai profitabila: sa vinzi marelui public consumator produse care hranesc "necesitatea" de spectacol, de amuzament, produse care sa ofere convingerea ca nu omori timpul degeaba. Un exemplu este gigantul Sony, unde jumatate din profituri sunt asigurate de Sony Corporate Entertainment, divizia producatoare de "jocuri pe calculator". La reuniunea anuala European Press Forum, desfasurata la inceputul acestei luni la Sony Center din Berlin, concernul japonez a prezentat in fata a 250 de jurnalisti europeni o mostra de ceea ce inseamna acum jocul in retea - Playstation 2. Noua editie a "virusului" Playstation care face ravagii printre tinerii din intreaga lume va aparea in Europa in luna mai, cu o realitate virtuala imbunatatita pentru luptele soldatilor americani din US Navy cu teroristii. Astfel, pentru lupta broadband online ai la dispozitie 30 de arme, 12 medii de lupta pentru sapte tipuri de misiuni, ai posibilitatea recunoasterii vocii intre membrii propriei echipe s.a.m.d. Suprematia in clasamentul jocurilor este detinuta in continuare de "Gran Turismo", tinerii ramanand fascinati de bolizii auto. S-a constatat ca in 2002 media de varsta a jucatorilor a scazut cu doi ani, ajungand la 20 de ani. Totusi, piata ramane "foarte masculina", pentru ca numai 6% sunt jucatoare. "entertainment and connectivity" - spune Mike Tsurumi, presedintele Sony Europe, vorbind despre esenta brand-ului. In 1946, inginerul Masaru Ibuka si fizicianul Akio Morita nu se gandeau probabil la ce va ajunge Tokyo Tsuhin Kogyo, firma care cu 20 de angajati incepea sa repare produse electrice. Dupa 1954, cand pe baza licentei americane a tranzistorului, a facut primul aparat de radio integral cu tranzistori, micuta firma japoneza a explodat in universalul Sony. Acum, la sediul european din Berlin, unde in mijlocul unui complex de building-uri de sticla si otel o cupola uriasa sugereaza varful inzapezit al muntelui Fuji, Sony a prezentat ceea ce stie sa faca, de la walkmanuri ultraminiaturizate dupa zece ani de minidisc pana la tot mai mici handycam-uri ("camere video de mana"). La intrare, inteligenta artificiala AIBO cauta sa se joace cu tine. Nascut in urma cu trei ani acest catelus-robotel a gasit aproape 100.000 de familii de pamanteni. Pentru aproape 2000 de euro, AIBO merge, spunand cu voce de copil "walking alone" sau se asaza atunci cand ii ceri. Te simte ca stapan cand esti in casa. Vrea sa-ti vada fata (are in bot o camera minuscula) si te-ntreaba cum te cheama, dar, daca nu e liniste, iti poate spune ca nu te aude. Daca il mangai pe senzorii de pe spate, da din coada si urechi, iar pe capul inexpresiv se aprind ledurile "de bucurie". Mi se pare enervant cand ridica piciorul si face un sonny fasait. Muntele Fuji (aflat imediat langa linia acum imaginara a Berliner Mauer) se vede foarte frumos de pe LeipzigerStrasse, unde o fresca de pe actualul Bundesministerium der Finanzen impietreste zambetul de robot "tip nou" pe chipul unor tineri brigadieri din 1952 care visau la Sozialismus.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite