Samsung domină piaţa telefoanelor mobile, Huawei rămâne pe podium. 250 de miliarde de smartphone-uri vândute

Samsung domină piaţa telefoanelor mobile, Huawei rămâne pe podium. 250 de miliarde de smartphone-uri vândute

Samsung domină, chiar dacă Galaxy S4 nu a fost vândut la fel de bine pe cât sperau FOTO Adevărul

60% din numărul total de telefoane livrate la nivel mondial sunt smartphone-uri acum. Cifra arată că trendul este fără întoarcere, iar în câţiva ani telefoanele inteligente vor fi pur şi simplu telefoane.

Potrivit Strategy Analytics, vânzările de telefoane inteligente au crescut cu 45% în trimestrul trei din 2013, ajungând la 251 de milioane de unităţi, de la 172,8 milioane de unităţi livrate anul trecut.

"A fost primul an când vânzările de smartphone-uri au depăşit un sfert de miliard într-un singur trimestru. Din 10 telefoane cumpărate, şase au fost smartphone-uri. Creşterea a fost provocată şi de nevoia de telefoane LTE în Statele Unite, dar şi de telefoane 3G în China", a declarat analistul Linda Sui, de la Strategy Analytics.

Samsung domină piaţa

În acest univers, Samsung rămâne lider autoritar, cu 35% cotă de piaţă la smartphone-uri. Gigantul sud-coreean a înregistrat o creştere cu 55% faţă de anul trecut. Ei au livrat 88,4 milioane de telefoane mobile inteligente. Cu toate că vânzările au fost sub aşteptări pentru Galaxy S4, ele au fost compensate de Galaxy Note 3 sau de mult mai ieftinul Galaxy Y. De altfel, strategia Samsung este clară: cât mai multe telefoane mobile inteligente, pentru fiecare categorie de preţ.

Samsung a vândut de două ori mai multe telefoane decât Apple, dar aceştia din urmă au trei modele, care vin de la categoria medie, până la premium. Analistul Neil Mawston se aşteaptă ca în trimestrul patru vânzările să crească semnificativ, după lansarea iPhone 5s.

Apple a livrat 33,8 milioane de iPhone-uri în trimestrul 3, faţă de 26,9 milioane anul trecut. Clienţii au aşteptat cele două noi telefoane lansate, iPhone 5s şi iPhone 5c, iar Apple a crescut cu doar 26% faţă de anul trecut. Cota lor de piaţă a scăzut până la 13%.

Cel de-al treilea producător la nivel mondial este Huawei, care a crescut cu 67%, la 12,7 milioane de unităţi vândute. Cota de piaţă e de 5%.

După Huawei urmează LG, cu 4,8% şi Lenovo cu 4,3%. Aceştia din urmă domină piaţa asiatică, nefiind încă prezenţi cu adevărat pe piaţa europeană sau americană.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările