Adevărul Live - Marian Alecsiu, fondator F64, despre farsa cu Moş Crăciun drept investitor străin şi parcursul magazinului

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ceea ce trebuia să fie tranzacţia anului în domeniul electro-IT s-a transformat în farsa anului. Una primită cu reacţii intense pe reţelele sociale. Magazinul de echipamente foto-video F64 nu a fost vândut, ci a anunţat o campanie de Crăciun, în care investitorul era Moş Crăciun. Marian Alecsiu, fondator F64, a vorbit despre această idee, dar şi despre viitorul fotografiei.

Magazinul F64 a anunţat, prin fondatorul său, Marian Alecsiu, că a fost vândut lui Moş Crăciun, asta după ce săptămâna trecută informa printr-un comunicat de presă că şi-a găsit un investitor străin. Printre potenţialii „investitori“ au fost Amazon, Naspers (investitor în eMAG) şi alte nume de oameni de afaceri.

La Adevărul Live, de la ora 15.00, Marian Alecsiu a vorbit despre planul cu Moş Crăciun, despre piaţa de fotografie, dar şi de ce F64 a ajuns să vândă telefoane. Va deveni un magazin universal? Fondatorul spune că nu. Întreaga discuţie este disponibilă mai jos, împreună cu un livetext din timpul emisiunii. 

Livetext


„Nu ne aşteptam să stârnim atât de mare amploare, dar aşa e, a stârnit un mare interes. Ne bucură pe de o parte“, a spus Alecsiu despre investitorul străin care s-a dovedit a fi Moş Crăciun. „Avem în spate o acţiune pe care am mai făcut-o în urmă cu doi ani de zile, aşa că ne-am gândit să încercăm şi anul acesta“, a mai spus fondatorul F64.

Vlad Andriescu a pomenit investitorul străin anunţat de F64 printr-un comunicat de presă remis vineri. „Până la urmă, zeci de jurnalişti au dat o ştire falsă“, a spus acesta. „Până la urmă, era vorba de o preluare temporară. Ştim, a fost cu intenţie făcută toată povestea. Am rămas şi noi surprinşi de ce interes a stârnit şi asta ne dovedeşte că online-ul e tot mai puternic. Anul acesta vedem creşterea online-ului“, a spus Alecsiu. „Sigur, a fost o glumă, dar noi obişnuim să facem lucrurile mai altfel“.

„S-ar putea să ne atragem şi reacţii negative pe care ni le-am asumat. Pentru noi sunt importanţi clienţii noştri, dar un pic aşa ne-am temut că se află, că jucăm la cacealma. Au fost situaţii haioase în care un coleg era sunat de soţie şi nu voia să-i spună nimic“, a mai spus Alecsiu. „De la bun început am decis că nu vom comunica nimic“.

Consideraţi că i-aţi respectat pe jurnalişti? a fost întrebarea lui Vlad Andriescu. „Noi am încercat să venim cu tot ceea ce ţine de piaţă. E o realitate că piaţa în zona foto nu e într-o perioadă nemaipomenită. Voiam să comunicăm acest lucru, oricum l-am fi făcut. Pe de altă parte, conştientizăm că am văzut importanţa online-ului care câştigă în faţa offline-ului“, a explicat fondatorul F64. „Nu cred că i-am jignit pe jurnalişti, am căutat să le prezentăm informaţiile altfel, într-o situaţie mai amuzantă. Îmi cer scuze în faţa celor care s-au simţit jigniţi“.

„Eu îmi asum totul, eu am acceptat propunerea echipei“, a mai spus Marian Alecsiu. Vlad Andriescu a pomenit despre campania umanitară a F64 care acum e umbrită de ştirea cu investitorul străin. Alecsiu spune că s-a întâmplat asta, dar nu voiau aşa.

„Piaţa foto nu scade, piaţa foto se transformă“

„Eu am un aparat foto cu zoom optic 10x, în urmă cu câţiva ani nu ne închipuiam aşa ceva“, a vorbit Alecsiu despre noua piaţă foto. Revenind la vânzare, Alecsiu a spus că în acest caz s-ar putea ca pe viitor să nu mai fie veridică ştirea. „Era cam greu să vină cineva şi să cumpere într-o piaţă în scădere“, a mai spus Alecsiu.

„M-am amuzat de unele comentarii că urmează să vindem cafetiere. Altcineva făcea glume despre cum poţi aduce un aparat foto şi primeşti o râşniţă la schimb, că noi avem şi partea de consignaţie“, a spus acesta. „În piaţa foto încă mai avem proiecte, mai e loc de dezvoltat“, a afirmat fondatorul F64 cu privire la transformarea acestui domeniu.

Extindere pentru F64

„În primul rând, piaţa nu a crescut aşa cum ne aşteptam. Noi creştem faţă de 2012, dar nu suntem în linie cu planurile de la începutul anului. În restul lumii s-a văzut că e o contractare a pieţei. Asta ne-a pus pe gânduri şi nu ne mai ducem spre offline, deşi clienţii şi-ar dori să aibă un magazin în apropiere, dar nu mai avem gazul necesar pentru a da drumul la proiecte“, a menţionat Alecsiu.

„Pentru toată lumea mă gândesc că a fost un efort să participe la Black Friday. E, de fapt, o acţiune de marketing care, în mod normal, în SUA nu face decât să cureţe depozitele înainte de Crăciun. La noi a ajuns cu uşoare distorsiuni şi magazinele au oferit reduceri şi la produsele noi“, a mai spus Alecsiu.

Fondatorul F64 a discutat şi despre alte proiecte, cum ar fi transmisiunile live ale evenimentelor sau cursuri pe care să le găzduiască magazinul. „Avem alături o mulţime de lectori pasionaţi. Mă îndoiesc că îi vom trăda vreodată doar de dragul de a vinde. Poate cifra de afaceri va fi mai mică, dar noi rămâne pe imagine. Scopul nostru nu e doar publicul profesionist, e vorba de oameni care vor să înveţe despre artă, despre fotografie, despre film. E un hobby extrem de interesant“, a spus Alecsiu.

„Marele câştig e când clientul rămâne cu sentimentul că nu i s-a vândut doar o cutie, ci câştigă o experienţă cu fiecare produs“, a precizat Alecsiu.

Public şi public

„Noi nu ne ducem doar spre publicul profesionist, ci şi spre amatori interesaţi. Este incredibil cât de mult ştie publicul nostru, cât de mult pot citi cei interesaţi. Americanii le spun prosumers, cred că la noi e cel mai bine să le spunem amatori entuziaşti“, a descris Alecsiu acest tip de public. „Dintre amatori, cred că doar 20% trec spre prosumer, iar mai departe alţi 20%“.

Telefoanele au devenit mai bune, iar Alecsiu a spus că astfel se pot apropia de un public şi mai mare. „E un hobby ca orice hobby şi poate deveni, desigur, o slujbă ca oricare altă slujbă. Însă au ajuns oameni să considere că fotografia nu mai e o meserie. Aici lipseşte şi educaţia din partea fotografilor care ar trebui să le spună care e diferenţa dintre o fotografie la care ei muncesc şi o captură de moment“, a menţionat Alecsiu.

Românul nu e obişnuit să-şi apere drepturile. Încă sunt procese pe care ei le pierd când e cazul să le fie recunoscute drepturile de autor Marian Alecsiu

„Aparatul foto încorporat în smartphone are limitări, dar atât timp cât le cunoşti ştii dacă ţi-e suficient sau nu“, a spus Alecsiu despre aparatele foto foarte bune şi cele de ocazie, de vacanţă. „Nu vom vinde smartphone doar ca să vindem, ci ne vom uita şi la gadgeturile utile în cazul pozelor. Când vine vorba de tablete, ele sunt mai mult un mediu pentru utilizarea pozelor, pentru gestionarea lor“, a mai precizat Alecsiu.

Despre aparatul făr' de oglindă

„Segmentul mirrorless a avut succes în Asia. Când vine vorba de avansul lor lent, credem că producătorii au încercat să-şi protejeze produsele tradiţionale şi n-au investit suficientă atenţie, suficientă tehnologie în aceste produse noi. Astfel, industria DSLR-urilor trebuia să funcţioneze în continuare. Dar a intervenit trecerea spre smartphone. Eu cred că dacă mirrorless-ul ar fi oferit funcţii de sharing de pe smartphone, ar fi fost un succes“, a mai spus Alecsiu.

Vlad Andriescu a întrebat dacă, pe viitor, F64 ar mai face o astfel de campanie. „Am veni cu altceva, am alături o echipă de tineri creativi şi am găsi altceva. Mai cădem în genunchi, dar ne ridicăm, revenim. Nu am face-o la fel, am face altceva, ceva nou“, a afirmat Alecsiu.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite