100 de studenţi au terminat cu brio şcoala de vară organizată de o firmă privată din Galaţi. Cu toţii au acum mai multă experienţă în practică
0
Pe lângă adeverinţele de practică, obţinute de la angajator, tinerii pot spune că au un atu în plus atunci când va veni momentul angajării. În plus, cu toţii au înţeles şi ce înseamnă voluntariatul.
Campania „Şcoala de vară", o campanie de informare cu privire la importanţa voluntariatului în rândul tinerilor din România, organizată de Asociaţia Tradiţie, Educaţie, Familie, în parteneriat cu Facultatea de Economie şi Administrarea Afacerilor şi cu Facultatea de Mecanică şi susţinută de OMCO still co., s-a încheiat astăzi 25 septembrie 2013. Pe parcursul celor trei luni de implementare, peste 70 de studenţi din cele două facultăţi au efectuat stagiul de practică în cadrul OMCO still co., în timp ce peste 30 de tineri au urmat întreaga perioadă de voluntariat.
Campania a debutat cu perioadă de practică, timp în care studenţii au luat primul contact cu rigorile unui loc de muncă, învăţând să respecte programul de patru ore pe zi, s-au familiarizat cu produsele şi serviciile oferite de OMCO still co. şi au vizitat alte două companii din Galaţi. De asemenea, au fost organizate două întâlniri extrem de interesante cu Laurenţiu Onose (Director Executiv CECCAR ) şi cu Aurelian Păduraru (Şef serviciu paşapoarte), întâlniri în urma cărora tinerii studenţi au aflat informaţii interesante cu privire la obţinerea locurilor de muncă în alte ţări, dar şi condiţiile necesare admiterii examenului CECCAR pentru a deveni experţi contabili. În urma acestei perioade, tinerii au primit adeverinţe de practică solicitate de cele două facultăţi.

Campania a continuat cu o perioadă de voluntariat unde, în urmă criteriilor de selecţie, au rămas peste 30 de studenţi din cele două facultăţi partenere. Acesta a reprezentat momentul în care tinerii au luat contact direct cu activităţile cotidiene ale companiei OMCO still co. Astfel, cei de la specializarea contabilitate s-au alăturat departamentului de contabilitate a firmei, cei de la management au urmărit cu atenţie modul în care este condusă o astfel de organizaţie, cei de la mecanică au fost atenţi la procesul de producţie, iar cei de la marketing au implementat campania online „Casa mea fără secrete". În urma acestei perioade, tinerii au primit o adeverinţă de voluntariat, însoţită de competenţele dobândite, adeverinţă ce le va servi la ulterioarele interviuri de angajare.
Pe parcursul celor trei luni au fost purtate discuţii provocatoare, fiind atinse teme precum locul de muncă într-o companie multinaţională vs antreprenoriat, job-ul din Europa vs job-ul din România sau efectele învăţământului din România vs efectele învăţământului din Europa.