TAROM, acuzată de senatorul Mihai Goţiu că a făcut rezervări pentru un zbor intern peste capacitatea avionului
0Senatorul USR Mihai Goţiu acuză TAROM că a preluat „modelul CFR” şi a vândut bilete peste capacitatea unuia dintre avioanele care fac legătura între Cluj şi Bucureşti.
Mihai Goţiu susţine că a fost nevoit să aştepte timp de cinci ore la Aeroportul Internaţional „Avram Iancu”, duminică, 14 octombrie, din cauză că TAROM a făcut „suprarezervare” pentru zborul Cluj-Bucureşti, de la ora 20.30. Senatorul spune că şi alţi călători au fost afectaţi, fără să dea numărul acestora şi i-a ameninţat pe şefii de la Tarom că vor trebui să răspundă, zilele următoare, la câteva întrebări (oficiale) legate de respectarea Regulamentului european nr. 261/2004.
Până la urmă, Goţiu a reuşit să ajungă în Capitală cu următorul zbor TAROM, care a decolat de la Cluj în aceeaşi noapte, la ora 00.50. Senatorul USR şi-a spus of-ul într-o postare pe contul său de Facebook.
„BUCURII” DE LA TAROM. Aşteptând cinci ore avionul de Bucureşti. Şi cum arată agenda săptămânală a unui senator USR
Vă salut, cu drag, din Aeroportul Internaţional Cluj, unde, în fapt de seară (e trecut deja de ora 22.00, când scriu) aştept zborul de Otopeni, de la ora 00:50 AM. Nu, nu m-am trezit eu să vin cu atâta timp înainte, ci m-am trezit că la zborul Tarom de la ora 20:30, la care aveam bilet, s-a făcut ”suprarezervare”. Adică Tarom a vândut mai multe bilete decât capacitatea avionului şi, ce să vezi, surpriză (!?), cei care şi-au rezervat locurile chiar s-au prezentat la îmbarcare...
Aşa am aflat şi eu cum e treaba asta cu ”suprarezervarea”, iar şefii de la Tarom vor trebui să răspundă, zilele următoare, la câteva întrebări (oficiale) legate de respectarea Regulamentului european nr. 261/2004, privitor la compensările şi asistenţa pasagerilor în cazurile de refuz de îmbarcare (doar la prima citire am găsit vreo 4-5 articole care nu sunt respectate). Până una-alta mă gândesc pentru ce să donez cei 250 de euro pe care urmează să-i primesc ca despăgubire”, a scris Goţiu.
Reacţia TAROM
Reprezentanţii companiei au recunoscut că au existat unele probleme şi au precizat că zborul la care face referire senatorul USR a avut un overbooking de 2 persoane. Totodată, cei de la TAROM susţin că şi-au îndeplinit în totalitate obligaţiile care le revin faţă de pasageri noştri, respectând normele naţionale şi internaţionale din domeniu.
„Cursa la care face referire domnul Goţiu a avut un overbooking de 2 persoane. Este vorba despre o cursă operată cu o aeronavă ATR, de 48 de locuri. Ne cerem scuze tuturor pasagerilor care au fost reprotejaţi pe alte curse din cauza supraîncărcării aeronavelor noastre.
Astfel de situaţii sunt, din păcate, întâlnite în întreaga lume a aviaţiei civile. Cu incidenţă mai mare pe cursele cu un factor de încărcare ridicat şi constant, cum este ruta TAROM Bucureşti-Cluj-Bucureşti. În acelaşi timp, trebuie să subliniem că astfel de situaţii sunt rare. Spre exempu, dintr-un total de aproximativ 12.000 de pasageri transportaţi în ultima lună din Cluj, identificăm 10 cazuri de despăgubire pe motiv de supraîncărcare, aproximativ 0,08%. Dacă extindem însă perioada de analiză pe jumătate de an, procentul scade exponenţial la sub 0,01%.
Tot cu această ocazie, precizăm că TAROM şi-a îndeplinit în totalitate obligaţiile care îi revin faţă de pasagerii noştri, respectând normele naţionale şi internaţionale din domeniu. Pasagerii sunt despăgubiţi, asistaţi şi reprotejaţi pe alte curse. Dovada clară a acestui fapt este inclusiv voucherul de compensaţie publicat în articolul Adevărul.
TAROM investeşte constant resurse financiare şi de timp pentru a reduce spre minim astfel de situaţii neplăcute pentru o mică parte dintre pasagerii noştri. Ne cerem încă o dată scuze pentru situaţia creată”, au transmis reprezentanţii TAROM.