Cum promitea Primăria Capitalei, în urmă cu un an, că nu va pune taxă pe maşinile poluante fără consultare şi studiu de impact

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Declaraţii Gabriela Firea / FOTO Inquam Photos / George Călin / 12 nov 2018

În urmă cu un an, Primăria Capitalei promitea că nu va introduce o taxă pe maşinile poluante decât după o „analiză temeinică”, în urma consultării publice şi a unor studii de impact.

În aprilie 2018, consilierul general din PMB Lucian Iliescu a anunţat un proiect de interzicere a circulaţiei maşinilor cu normă de poluare Euro 1 -  Euro 2 din 2019, Euro 3 în 2020 şi respectiv Euro 4 din 2021.

Primăria Capitalei s-a dezis imediat de acest proiect, la acea vreme, şi promitea că nu va introduce o taxă pe maşinile poluante fără consultare.

„Primăria Municipiului Bucureşti nu are în vedere adoptarea, în perioada imediat următoare, a unor reglementări referitoare la accesul în Capitală al autovehiculelor încadrate în anumite categorii de poluare. Astfel de prevederi se adoptă, ca orice decizie care vizează restricţii aplicate cetăţenilor, după o analiză temeinică. Aşa cum Municipalitatea a comunicat în trecut, intenţia este de a demara un sondaj de opinie sau o altă formă de consultare publică, eventual studii de impact cu privire la acest subiect”, se arăta în comunicatul PMB, din 25 aprilie 2018.

Între timp, miercuri dimineaţă Primarul General Gabriela Firea anunţa că, din ianuarie 2020, toate vehiculele poluante nu vor mai avea voie în centrul Capitalei. De asemenea, maşinile care nu sunt înmatriculate în Bucureşti sau Ilfov vor putea intra în Capitală numai după achitarea unei viniete.

PMB a publicat proiectul privind introducerea taxei abia în cursul serii. Acesta nu a fost însoţit de niciun studiu de impact, dar nici de un sondaj de opinie, după cum promitea PMB anul trecut.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite