Primăria Braşov poate finanţa construcţia Aeroportului, o investiţie aşteptată de zece ani
0
Primăria Braşov se va implica în finanţarea aeroportului, după ce toate guvernele au refuzat să dea bani pentru construcţia lui. Primăria are un grad de îndatorare de doar 5% şi poate contracta în orice moment un împrumut.
Reprezentanţii Primăriei Braşov au anunţat că intenţionează să se implice în realizarea investiţiei. Primăria are un grad de îndatorare de doar 5%, tocmai a terminat de achitat un împrumut de la BERD şi mai multe bănci sunt dispuse să acorde pe credit suma necesară Aeroportului. Ultimele studii arată că ar fi nevoie de 30-40 de milioane de euro, dar se va face o analiză actualizată care va arăta suma exactă.
„Municipiul Braşov are posibilitatea, mai ales acum, după ce ni s-a comunicat şi ratingul, care ne-a dat o estimare bună din acest punct de vedere, iar pe de altă avem parte un grad de îndatorare foarte bun, după ce tocmai am închis creditul cu BERD. Am discutat cu bănci, care sunt dispuse şi chiar doresc să ne acorde un împrumut, pentru că orice instituţie de acest gen vrea să acorde finanţare pentru un proiect de asemenea natură. Lucrurile trebuie să fie foarte clare din punct de vedere al unui studiu tehnico-economic care trebuie elaborat pornind de la ceea ce s-a făcut până acum şi de cât mai este nevoie pentru finalizarea investiţiei. Avem posibilitatea să facem acest lucru ca şi municipiu. Noi suntem pregătiţi“, a declarat primarul George Scripcaru, citat de bzb.ro.
Acum mai trebuie rezolvată şi problema terenului. Dintr-o greşeală stupidă venită de la Parlament, în anexa legii care transfera terenul către Consiliul Judeţean Braşov au fost trecute alte numere cadastrale decât cele înregistrate în Cartea Funciară. Acum este nevoie de rectificări. Până în primăvară Parlamentarii au promis că vor rezolva şi problema terenului Aeroportul este aşteptat de 10 ani. Are în acest moment o pistă, mai are nevoie de terminal şi turn de control.
De ce nu a fost finanţat Aeroportul
Deşi există studii clare că un aeroport la Braşov ar avea cel puţin 300.000 de pasageri pe an, acesta nu este o prioritate pentru guvern deşi Braşovul este al doilea oraş turistic al ţării. În plus Braşovul este oraşul care atrage cei mai mulţi străini în România. Toate guvernele au promis finanţarea lui, dar acest lucru nu s-a întâmplat, deşi Aeroportul costă mai puţin decât un stadion de dimensiuni medii. De-a lungul timpului au fost mai multe speculaţii că nu se doreşte acest aeroport deoarece există studii că Braşovul ar putea atrage 20% dintre turiştii care aterizează la Otopeni.
În masterplanul României sunt alte aeroporturi în oraşe mult mai mici care nici nu se pot compara cu Braşovul la turism. Cum ar fi Tulcea care ar avea nevoie de 6,1 milioane de euro sau Craiova, unde aeroportul ar putea fi modernizat cu 69 de milioane de euro. În masterplan mai este menţionat şi Aeroportul de la Baia Mare care este o prioritate deşi în 2014 a avut 21.000 de călători.