Creatoarea de modă care face imprimeuri unice: „Frumuseţea vine din imperfecţiune”

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Mădălina şi Andrei Zlampareţ sunt doi tineri din Baia Mare care şi-au propus să le înveţe pe femei să fie unice. Ei realizează creaţii vestimentare cu imprimeuri unice, create special pentru fiecare clientă în parte.

Un citat celebru a nu mai puţin celebrei creatoare de modă Coco Chanel  spune că „Pentru a fi de neînlocuit, trebuie să fii întotdeauna diferit”. Urmând, parcă, citatul, doi tineri din Baia Mare încearcă să le înveţe pe femei să fie unice şi de neînlocuit, prin creaţiile vestimentare pe care le propun: unice şi „mulate” pe personalitata fiecărei cliente.

Andrei e inginer constructor, dar îi plac provocările, aşa că şi-a schimbat radical meseria şi se ocupă, alături de soţia lui de o cu totul altă afacere. Mădălina este designer vestimentar, aşa că împreună fac o echipă foarte bună. Ei au pus pe picioare o afacere „despre frumos”, realizeazând rochii de seară, pe care imprimă desene uncat, realizate iniţial pe hârtie. Păsări, fluturi, flori sau peisaje, toate sunt unice şi personalizate pentru fiecare clientă în parte. „Modelele sunt alese în funcţie de personalitatea fiecărei cliente. Stau de vorbă cu ele, încerc să le descopăr, să văd ce li s-ar potrivi şi apoi fac mai multe modele, dintre care îl vom alege împreună pe cel mai potrivit”, spune Mădălina. Modelele sunt pictate de mână, pe hârtie, iar apoi sunt imprimate pe material, după care sunt realizate creaţiile vestimentare.

Mădălina a absolvit Artă şi Design la Cluj şi îşi dorea de multă vreme să lucreze pe cont propriu, să-şi facă un nume în lumea modei. „Voiam să-mi pot pune în practică ideile mele. Am mai lucrat la o fabrică de confecţii la Cluj, apoi la un atelier de rochii de mireasă, dar între timp ne-am tot gândit cum să facem să avem brandul nostru. Aşa că l-am convins şi pe Andrei să intre în domeniu, pentru că el se pricepe foarte bine să dezvolte un bussines, pe când eu sunt cu partea de creaţie”, mai spune Mădălina. Andrei, în schimb, dezvăluie că, deşi a lucrat într-un cu totul alt domeniu, i-a surâs ideea de a lucra alături de soţia lui, în modă. „Eu am mai avut un bussines, am făcut proiectare, topografie, dar mi-a plăcut mult ideea de modă şi am făcut schimbarea”, mărturiseşte el. Apoi e de acord să explice mecanismul prin care desenul ajunge de pe hârtie pe material. „Pictura se face prima oară pe hârtie, apoi se scanează, iar pe calculator se mai fac câteva retuşuri. Desenul respectiv se printează apoi pe o imprimantă mare, A 0, după care hârtia imprimată se aşează pe material şi, cu ajutorul unei prese care se încălzeşte la 200 de grade, se face transferul de pe hârtie pe material. Fibra materialului se dilată, lasă vopseaua să pătrundă şi în momentul în care se răceşte, se contractă şi ăsta este rezultatul”, explică el.

image

Modele pentru fiecare personalitate în parte

Vopselele folosite sunt speciale, pentru ţesătură, dar se pretează şi pentru hârtie, astfel că prin tehnica numită „sublimare” (fenomen prin care corpurile chimice trec de la stare solidă, prin încălzire, direct în stare gazoasă, fără a mai trece prin starea lichidă, n.r.), ţesăturile sunt imprimate cu desenele realizate de Mădălina iniţial pe hârtie. Efectul este spectaculos, iar clientele, mereu mulţumite. Chiar dacă preţul unei rochii porneşte de la 1.500 de lei, pentru o rochie unicat, nu este o sumă foarte mare.

Ce o inspiră, pe Mădălina pentru a alege modelele, este tocmai personalitatea clientei. „Pe fiecare clientă încerc să o duc într-o poveste, să-şi imagineze că e o prinţesă şi chiar observ că se simt foarte bine. Stau mult de vorbă cu ele, de altfel, vin la aproximativ patru probe până la final. Dar unele vin cu un model de rochie în minte şi atunci, de acolo pornim discuţiile. Altele, însă, se lasă pe mâna noastră. Facem schiţele, apoi alegem materialele împreună”, mai explică Mădălina.

Frumuseţe din imperfecţiune

Deocamdată, rochiile sunt unicat, însă urmează să facă miniserii din modelele pe care le creează acum. De altfel, vor mai urma şi alte sursprize. „Brandul nostru are o abordare diferită. Încercăm să vedem femeia altfel. Colecţia următoare va fi fotografiată cu patru tipuri de femei - mai în vârstă, mai plinuţe, deci din mai multe categorii şi vom încerca să arătăm că frumuseţea nu vine din perfecţiune, ci din unicitate şi imprefercţiunea fiecăruia. Asta e ceea ce vrem să subliniem”, mai spune Andrei Zlampareţ. „Ne imaginăm o lume în care frumuseţea este văzută ca fiind imperfectă şi unică. Noi credem că frumuseţea nu constă în cifre legate de vârstă, kilograme, numărul de pistrui, tatuaje sau culoarea pielii. Acestea nu sunt decât forme care definesc o mică parte din ceea ce suntem noi, ca persoane”, mai spune el.

Cea mai mare problemă cu care se luptă Mădălina în discuţiile cu clientele ei este legată de ieea preconcepută că imprimeurile dau impresia unui volum mai mare, adică le arată mai masive pe femei. „Problema tuturor este că au impresia că imprimeul le îngraşă. Dar trebuie să le arăt cum arată produsul, să le dau variante, pentru că imprimeurile se pot adapta la diferite siluete”, mai spune ea. Asfel, până la alegerea modelului final, clientele au o întreagă gamă de variante.

Mai puteţi citi:

Aproape 3.000 de invitaţi la nunta primarului din Ulmeni. Petrecerea a avut loc în şapte saloane diferite. Printre invitaţi, Traian Băsescu şi Elena Udrea

Baia Mare



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite