Spune-mi ce pilotezi ca să-ţi spun cine eşti
0Ofertă de nerefuzat la târgul transportatorilor de la Arad: avion cu două locuri la preţul unui bolid de lux. În aceste zile la Expo Arad, cu doar 20.000 de euro, poţi pune mâna pe o aeronovă care sigur îţi va da aripi, dacă nu emoţii.
Atunci când te-ai săturat de maşină, iar motocicleta nu-ţi mai satisface setea de adrenalină, pui banii la ciorap şi-ţi cumperi avion. Chiar dacă nu pare la îndemâna oricui să aibă un avion în curte, cu un consum de zece litri de benzină pe oră, pare cea mai bună soluţie de deplasare atunci când ai drumuri lungi de făcut. „Avionul are şase ani vechime şi poate fi folosit atât pentru zboruri de agrement, cât şi pentru afaceri. Trebuie ştiut faptul că înainte de toate e necesară o pistă de circa trei sute de metri lungime şi o lăţime de circa zece metri pentru ca avionul să poată decola”, a spus Voicu Mariş, proprietarul avionului, care vrea să-şi vândă bjuteria la un preţ care urcă puţin peste 20.000 de euro.
Avion în loc de maşină
După achiziţia propriu-zisă, urmează un adevărat labirint birocratic până când proprietarul va putea folosi avionul în bunăvoie. „Pentru a putea folosi avionul trebuie făcută o cerere la Aeroclubul Român, iar un inspector de zonă vine şi constată dacă aeronava corespunde din punct de vedere tehnic. Dacă e omologat, urmează probele de zbor, după care se face un contract cu Aeroclubul Român”, a spus Daniel Cojocaru, reprezentant al Aeroclubului „Charlie Bravo” Arad.
Revizii de lux pentru un avion personal
Viitorul proprietar trebuie să ştie că, deşi taxa de primă înmatriculare nu depăşeşte 30 de euro, reviziile sunt destul de pipărate. „Dacă se face revizia la o sută de ore de zbor, costă cam 200 de euro. O revizie la cinci ani, costă circa trei mii de euro, iar la 20 de ani, 7000 de euro”, a explicat Daniel Cojocaru.























































