CAMPANIA PROFESORI DE NOTA ZECE Profesoara care formează olimpici
0Ştefana Gornic iubeşte copiii şi de aceea, înaintea oricărui concurs, îi pregăteşte pe elevii cei mai ambiţioşi. Arădeanca recunoaşte că îi place să fie la curent cu toate metodele noi de predare şi să folosească strategii interesante la ore.
Ştefana este profesor de limba germană la Şcoala Generală nr. 5 din Arad, una dintre cele mai apreciate şcoli din oraş. Tânăra de 25 de ani este cea care pregăteşte elevii atât pentru olimpiada de germană, cât şi pentru alte concursuri. De cele mai multe ori, elevii pregătiţi de Ştefana s-au întors de la concursuri triumfători.
Copiii o îndrăgesc foarte mult, deoarece, spun ei, este o profesoară care vorbeşte pe limba lor, dar de la care au ce învăţa. Profesoara spune că a avut foarte mult de învăţat şi de la celelalte cadre didactice, dar şi de la elevi. „Îmi place munca cu elevii, iubesc copiii. Elevii sunt foarte buni şi îmi oferă multe satisfacţii”, spune profesoara.
Predare prin joc şi logică
Ştefana este la curent cu toate noutăţile din domeniu. „Îmi place să fiu la curent cu toate noile metode de predare şi să folosesc multe «strategii» de predare prin joc şi prin logică. Este vorba despre prezentări ale lecţiilor în power-point, care oferă atât profesorului, cât şi elevilor posibilitatea de a transmite şi de a recepta informaţii într-un mod mai profesional, mai plăcut, scopul final al programului fiind acela de a ajuta la fixarea de noi cunoştinte într-un anumit domeniu şi de a forma noi abilitaţi”, a explicat tânara. Şi ea, şi elevii ei au învăţat că munca în echipă este foarte benefică.
„Munca pe grupe îi învaţă pe elevi să socializeze. Sunt mai multe metode de predare-învăţare. De exemplu, împart elevii în şase grupe, şi fiecare grupă reprezintă o culoare şi un rol, metoda se numeşte a «pălăriilor gânditoare». Deoarece sunt elevi foarte buni se adaptează repede şi uşor noilor metode interactive de lucru. Elevul din ziua de azi trebuie să deducă din introducerea lecţiei care este subiectul sau tema”, a spus Ştefana.
Metode de a capta atenţia
Tânăra mai mărturiseşte că, având în vedere generaţiile de astăzi şi preocupările unora, a devenit din ce în ce mai greu pentru un profesor să capteze atenţia elevului la clasă, drept pentru care trebuie mereu să caute tot felul de metode pentru a-i face să fie interesaţi.























































