CAMPANIA PROFESORI DE NOTA 10 Profa care deschide drumuri pentru tineri

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Pe lângă activitatea de profesor consilier, Mihaela Indricău se implică în diverse proiecte cu ONG-urile din oraş. De profesie dascăl, Mihaela a învăţat pe propria piele că fără sacrificiu, muncă şi ambiţie nu-şi poate clădi o carieră de succes.

Mihaela Indricău spune că din copilărie visa să devină învăţătoare. A ştiut încă de atunci că această meserie este cea mai potrivită pentru ea. Experienţa şcolară din cadrul liceului i-a confirmat acest lucru.

„Îmi place să lucrez cu tinerii în diferite activităţi didactice şi deşi iniţial am vrut să devin învăţătoare, mi-am continuat studiile universitare şi aşa se face că în prezent profesez la Colegiul Naţional Moise Nicoară din Arad”, a explicat Mihaela Indricău. Tânăra profesoară mărturiseşte că munca alături de elevi este una dintre cele mai frumoase profesii.

Comunică uşor

Acest job o ajută să comunice destul de uşor cu adolescenţii, implicit cu părinţii acestora. „Am avut tot timpul o relaţie bună cu elevii. La început, îmi amintesc că eram puţin uimită de faptul ca mi se adresau într- un mod familiar, fără a utiliza apelativul «doamna profesoară». Insistam faţă de elevi să folosim formulele de politeţe, iar unii îmi explicau că nu pot, neputând să mă considere un profesor rece, distant, ci o prietenă apropiată. Sunt pentru ei un alt tip de profesor, îmi place să cred că unul mai special”, a spus profesoara. În 12 ani de activitate, Mihaela s-a implicat în mai multe proiecte europene.

„În ultimii ani a devenit o necesitate pentru elevi problema carierei. Acum proiectele în care îi implic sunt legate de problema democraţiei, a spiritului civic. Îmi vine în minte un program derulat de câţiva ani alături de colega Adela Avram: tutoringul pentru chimie”, a adăugat Mihaela.

Mihalea Indricău își aduce aminte cu drag de evenimentele organizate de ea și colaboratorii ei din perioada 2005- 2007: “Festivalul de CULtura JAPOneza editia I si II, workshopul “Alaturi de copiii cu nevoi speciale pentru o zi”, evenimente care s-au datorat voluntarilor japonezi Katsumi Oyama si Chizuko Sato de la JICA-JOCV; activitatea profesională a fost definitorie pentru mine. Îmi amintesc de Cursurile de spaniolă ale voluntarei americane Melanie Lozer (Peace Corps), care a lucrat cu mine doi ani la liceu. Dacă ar fi un proiect cu elevii din ciclul primar pe care l-aș relua, deși nu am făcut acest lucru în 12 ani de activitate, ar fi Clubul de Lectură creat din ideea lui Tim Jeffries, voluntarul american Peace Corps.

Suport psihosocial

În ultimii doi ani am încercat să implic elevii în activități legate de Relații Publice în organziarea de evenimente, consider că este o activitate utilă oricărui voluntar”, a punctat profesoara.

Mihael Indricău a avut și o solicitare din partea unei echipe de baschet de fete de liceu pentru a le oferi un suport psihosocial în pregătirea lor pentru a participa la un concurs național de baschet. “Colegul meu de educatie fizică a acceptat, iar fetele au câștigat atunci o mențiune, parcă, ceea ce era oricum neașteptat deoarece aveau probleme la nivelul echipei legate de comunicare și colaborare”, a continuat Mihaela.

Experiențe inedite

De-a lungul carierei, tânăra profesoară spune că avut parte de trei experiențe grozave. “Prima este legată de ocuparea locului patru la selecția națională din 2001 pentru burse Comenius. A doua experiență a fost legată de vizita de monitorizare JICA, însemnând nu atât evaluarea instituțională pentru liceele unde lucrez ci pentru omul și profesorul Mihaela Indricău. A fost cea mai tracasantă și teribilă experiență trăită cu un interviu chinuitor și foarte elocvent al japonezilor de la JICA, dar la finalul vizitei mi-a comunicat evaluatorul că voi primi voluntarul japonez în urma aplicației depuse.

A treia experiența a fost legată de organziarea târgului Instituțiilor Militare împreuna cu Oficiul de Informare și Recrutare, la inițiativa și împreună cu dl Alesu Ovidiu: în ianuarie 2006, cu o temperatură afara de – 20 de grade, organizând târgul la care au participat instituții militare din întreaga țară, având peste 800 de vizitatori, iar cu acceptul d-lui director Portal și colaborarea colegilor mei, am reușit să organizez cu peste 10 voluntari elevi acțiuni de orientare și promovare în liceu, cu vizionarea sălilor de către liceului și discuții cu profesorii din liceu a vizitatorilor târgului”, a explicat profesoara.

Metode inedite de comunicare

“Nu cred că aș rezista în această profesie dacă nu aș fi atât de deschisă spre inovație.  E definitorie această apetență pentru inovație dacă lucrezi în învățământ. Îmi place să cred că nu mă rutinez în activitățile mele, că variez metodele”, a explicat profesoara. Toate proiectele Mihaelei reflectă creativitatea.

Abordează problema creativ, iar un exemplu concret este programul de tutoring: “copiii sunt sprijiniți de tutori pentru a recupera un handicap de câteva puncte sau a preveni eșecul școlar la disciplina chimie. În același timp socializeaza cu alți elevi, vor relaționa cu alte grupuri de influența din clasă sau liceu. Tradițional ar fi indicat o altă metodă de rezolvare a performanțelor slabe la chimie sau de a preveni eșecul școlar.

Îmi e greu să îmi imaginez că aș fi sugerat meditațiile sau studiul privat intens, pentru că nu mi-au plăcut niciodată meditațiile”, a încheiat profesoara.

Arad

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite