Banii turiştilor români se duc pe apa... termală de Gyula
0Luna mai a dat startul la invazia arădenilor pe strandurile din Ungaria, care sunt luate cu asalt, weekend de weekend, de românii care vor vacanţe ieftine. Gyula, un orăşel de nici 10.000 de locuitori, trăieşte foarte bine din turism.
Cu o cetate cât o casă cu turnuleţe şi un ştrand la fel de întins ca şi cel de la Arad, maghiarii atrag, săptămânal, mii de turişti români.
Ştrandul din Gyula geme de turişti din România. Am putea spune că doi din patru clienţi sunt de pe meleagurile noastre. Au ales ţara vecină, la fel cum fac an de an, pentru că acolo găsesc apă termală, verdeaţă, un centru de spa şi wellness puse a punct, servicii bune şi relativ accesibile.

Plus o curăţenie care te uimeşte. Pe lângă toate acestea, şi posibilităţile de cazare sunt diverse, iar preţurile pornesc, la particulari, de la aproximativ 75 de lei pe zi pentru o cameră de două persoane.
Spre deosebire de ştrandul din Arad, poate la fel de întins însă nu le fel de bine dotat, cel din Ungaria ştie foarte bine să-şi atragă clienţii estivali.
„Avem tarife accesibile pentru orice cetăţean maghiar şi cred că astfel şi românii îşi permit. Intrarea este 2100 de forinţi (aproximativ 33 de lei), iar pentru pensionari, elevi şi studenţi avem o reducere.
În această sumă, orice client are acces la plajă în parc, la bazinele cu apă termală, la hidromasaj, la bazinul cu valuri, la tobogan, la bazinele pentru copii ori la cele de 50 de metri, pentru înotătorii profesionişti”, ne explică Ildiko Gyorgy, recepţioneră la ştrandul maghiar.
Cât despre satisfacţia clienţilor veniţi din România, nu se poate pune în discuţie. Cei mai mulţi cu care am stat de vorbă ne spun din start că îi mulţumeşte curăţenia. “Domne’ nu vezi o hârtie aruncată pe jos. Chit că aici jumate din clienţi sunt din România. De ce o fi oare la noi altfel?!”, este întrebarea (retorică) a lui Gheorghe Mladin, turist român, venit tocmai de la Reşiţa.
Nu ştim ce răspuns să îi dăm. Cert este că micuţul orăşel de nici 10 mii de locuitori a învăţat bine lecţia turismului. Aprooape că nu mai are nevoie de nicio prezentare, iar “brandul” ştrandului local, transmis acum din gură-n gură, face toţi banii.
