Ce mai reclamă consumatorii din Alba: uşi termopan greşite sau prea multă publicitate electorală
0
Ce mai reclamă clienţii nemulţumiţi de produse sau servicii din Alba la Protecţia Consumatorului? Defecte la ceasuri de mână, telefoane mobile sau tablete, promoţii înşelătoare, facturi supraîncărcate la telefonie mobilă, energie electrică sau apă, prea multă publicitate electorală şi atitudinea unor angajaţi sau serviciile unor restaurante.
Inspectorii din Alba de la Protecţia Consumatorului cercetează în fiecare lună zeci de reclamaţii depuse de perosonele fizice sau juridice. Unele sunt închise cu rezolvare amiabilă, altele sunt respinse ca neîntemeiate, unele clasate, iar cele care mai rămân sunt soluţionate cu avertismente sau amenzi.
Reclamaţiile vizează în general supraîncărcarea facturilor la telefonie, energie electrică sau apă, contractele de internet/telefonie/cablu TV, respectiv la condiţiile de reziliere a contractului, atena satelit şi preluarea contractului de către alt operator economic. Alţi clienţi au fost nemulţumiţi de anularea unei rezervări la o pensiune turistică, neacordarea reducerii de 100% la tichetul pentru transport public, atitudinea unui angajaunor angajaţi şi fumatul în spaţiul public
La categoria bunuri nealimentare, oamenii au depus acte de reclamare a unor defecte în termenele de garanţie la produse ca telefoane mobile, ceasuri de mână, tablete, televizor, lentile de ochelari. Alţii au fost nemulţumiţi de măsuri greşite pentru uşa de termopan, clăpari necorespunzători cu cei comandaţi, capsule de detergenţi, vin contrafăcut, publicitatea înşelătoare privind preţul comunicat la promoţie.
În ceea ce priveşte serviciile financiare, reclamaţiile depuse sunt pentru condiţii din contractele de credit bancar (transfer credit, credit nevoi personale, neatrarea ratei la timp, primă de la stat neacordată, comisionul de administrare credit, marjă contract de credit, poprire pensie pentru neplata creditului) şi altele pentru blocarea cardului de cumpărături, respectiv poliţele de asigurare. Uncititor de presă scrisă a reclamat la OPC Alba faptul că ziarul are prea multă publicitate electorală. Sesizarea a fost transmisă în campania electorală.
Tot la acest capitol poate fi incadrat şi apelul unui bărbat la 112 care a cerut să fie dus acasă pentru că băuse prea mult şi era frig. Un echipaj de jandarmerie a răspuns prompt cererii şi a constatat că aspectele relatate telefonic nu numai că nu se confirmă, dar a descoperit şi, probabil, adevărata intenţie a acestuia.
Astfel, aflat în faţa unui bar, reclamantul le-a spus jandarmilor că între timp şi-a găsit aparatul telefonic, pe care el singur l-ar fi rătăcit şi le-a cerut, pe motiv că “dacă tot i-a întâlnit”, să-l transporte la domiciliu deoarece “consumase alcool, era frig afară şi nu avea alt mijloc de transport”. Jandarmii au constatat că nu existau riscuri imediate la adresa sănătăţii sau integrităţii fizice a bărbatului, i-au expus faptul că problema dânsului nu se încadrează între situaţiile în care se justifică solicitarea ajutorului prin apel la 112 şi l-au sancţionat contravenţional cu amendă în valoare de 300 de lei.”
Protest la Sebeş: Angajaţii de la Kronospan cer ajutor primarului pentru ”liniştea oraşului”