La Sepukku
0Iesi diseara? Fii atent unde mananci, ca sa n-ai un om pe constiinta! Mai nou, e moda unor intrebari "din partea casei": Ati dormit bine la noi in hotel? V-a placut friptura? Desertul era OK? Tu nu te
Iesi diseara? Fii atent unde mananci, ca sa n-ai un om pe constiinta! Mai nou, e moda unor intrebari "din partea casei": Ati dormit bine la noi in hotel? V-a placut friptura? Desertul era OK? Tu nu te repezi la raspuns, tine minte ca ai drept de viata si de moarte. Nici OPC-ul n-are atata putere. Intai se priveste in jur: daca intrebarea ti-o pune un chelner, cel mult seful de sala, poti sa risti unele aprecieri. In cel mai rau caz, o sa se dea cu capul de perete. Din asta nu se moare, iar gelurile moderne protejeaza chiar si coafura. Daca te intreaba patronul stabilimentului, nu te juca, vorba ceea, cu focul. Il recunosti usor: buza de sus ii tremura spasmodic. Ochii sunt ficsi si cauta prin tine, sau mai precis pe deasupra ta, un loc in care asteapta o lume mai buna. Mainile - ascunse in buzunare, sa nu se vada cum tremura. Vocea - ragusita de emotie. A fost totul in regula? Evita frazele care incep cu litera "n". N-am cuvinte sa spun cum mi-a placut escalopini cu ciuperci, de pilda. Pana ajungi la "cuvinte", l-ai pierdut. Fuge si se arunca in uleiul incins din friteuza, dupa ce il schimba, ca sa nu contina colesterol. Sau isi introduce carotida in blender, dupa ce il dezinfecteaza rapid, din obisnuinta. Cert este ca nu poate sa-l prinda o noua zi in localul din care a plecat un client nemultumit. Prabusindu-se, astfel, ratiunea lui de-a fi, motivatia si misiunea vietii sale, patronul dezonorat trebuie sa-si faca harakiri. Evident ca familia va schimba numele stabilimentului in "La Sepukku" si deverul va creste, odata ce suprema jertfa a probat calitatea firmei. Iar grupuri de americani si japonezi vor face rezervari pe un an inainte, pentru a fotografia cu camere digitale fantoma sinucigasului, intrupata seara de seara din aburi, deasupra cazanului cu supa... E deci de inteles nevoia unor precautii suplimentare in relatia client-furnizor, acolo unde orgoliul profesional pare mai tare ca instinctul de supravietuire. Adica in Franta, unde celebrul bucatar Bernard Loiseau si-a tras un glonte in cap pentru ca in ghidul restaurantelor localul sau urma sa piarda o stea. Bine ca boala asta nu se ia si la noi. N-ar fi destule ambulante pentru cate stele pot sa cada, la un singur control.