Video Este cel mai scump proiect de autostradă din România. CNIR va semna contractul de proiectare și execuție

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cel mai lung tronson montan al Autostrăzii „Unirii” A8 va fi semnat joi, 20 martie . Pentru circa 38 de kilometri de autostradă montană, antreprenorii vor primi 1,2 miliarde de euro.

Lotul 2A Ditrău-Grințieș este cel mai lung lot al Autostrăzii „Unirii”- A8 Foto: CNIR
Lotul 2A Ditrău-Grințieș este cel mai lung lot al Autostrăzii „Unirii”- A8 Foto: CNIR

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR), recent înființată pentru a gestiona implementarea marilor proiecte rutiere, a anunțat că va semna primul său contract de proiectare și execuție a unei autostrăzi.

Contractul de 6,14 miliarde lei, fără TVA, aproximativ 1,2 miliarde de euro, vizează Lotul 2A Ditrău-Grințieș, cel mai lung lot al Autostrăzii „Unirii”- A8. Contractul a fost atribuit asocierii SA&PE Construct (Lider)-Tehnostrade S.R.L.-Euro Asfalt D.O.O (din Bosnia-Herțegovina)-Spedition UMB.

SA&PE Construct, Tehnostrade și Spedition UMB sunt firme parte din grupul UMB al omului de afaceri Dorinel Umbrărescu, unul dintre cei mai activi constructori de drumuri din țară.

Primul contract de proiectare și execuție al CNIR, contractul pentru lotul 2A Ditrău-Grințieș al Autostrăzii Unirii - A8 va fi semnat joi, 20 martie 2025. Lotul 2A Ditrău-Grințieș, care se desfășoară în județele Harghita și Neamț are o lungime de 37,9 kilometri și face parte din secțiunea montană Miercurea Nirajului-Leghin a Autostrăzii Unirii”, transmit reprezentanții CNIR.

După ce va fi semnat, acesta va deveni cel mai scump contract pentru un lot de autostradă din România. Precedentul record fusese stabilit de Secțiunea 3 din A1 Sibiu – Pitești (37,4 km), unde contractul semnat este de 5,3 miliarde de lei, adică circa 1,06 miliarde de euro.

Durată de realizare va fi de 54 luni, din care 14 luni pentru proiectare și 40 de luni pentru execuție. Finanţarea lucrărilor este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027 şi din fonduri de la bugetul de stat.

Este un proiect de o complexitate tehnică ridicată pentru că include lucrări majore (poduri, pasaje, viaducte, tuneluri): 19 tuneluri, respectiv 63 de poduri şi viaducte. Lungimea totală a tunelurilor şi a viaductelor (21 km) reprezintă 57 % din lungimea întregului lot.

Pe traseul lotului 2A este prevăzut un nod rutier la Ditrău (conexiune cu DN 12 în jud. Harghita), iar la Est, în judeţul Neamţ, conexiune cu Lotul 2 B Grinţieş -Pipirig, o descărcare provizorie pentru a asigura funcţionarea independentă a acestui lot.

De asemenea, pe 6 martie, CNIR a desemnat câștigătoare pentru proiectarea și execuția lotului 1 C Sărățeni – Joseni, al Autostrăzii Unirii A8, oferta asocierii SA&PE Construct S.R.L. (lider) -Tehnostrade S.R.L. - Spedition UMB- Euro Asfalt.

Oferta asocierii constructorilor din România și Bosnia-Herțegovina a fost desemnată câștigătoare, valoarea ofertei fiind de 4,94 miliarde lei, iar durata de realizare este de 54 de luni din care 14 luni pentru etapa de proiectare și 40 de luni pentru execuția lucrărilor”, a transmis CNIR

Lotul 1 C Sărățeni-Joseni, care se desfășoară în județele Mureș și Harghita are o lungime de 32,4 kilometri și include 39 de poduri și pasaje, 3 tuneluri unidirecționale, 4 polate și 2 pasaje pentru permeabilitatea animalelor (ecoducte).

Societate

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite