Soluţii inteligente pentru împiedicarea tragediilor la metrou

0
0
O reţea de senzori montaţi pe peroanele de la metrou ar putea detecta imediat deplasarea unui corp în zona şinelor
O reţea de senzori montaţi pe peroanele de la metrou ar putea detecta imediat deplasarea unui corp în zona şinelor

Senzori de detecţie care permit identificarea rapidă a situaţiilor de urgenţă. Este propunerea unei companii care dezvoltă soluţii de detecţie pentru împiedicarea unor tragedii la metrou, precum cel în care o tânără şi-a pierdut viaţa, după ce a fost împinsă de pe peron de către o femeie cu probleme psihice.

O companie specializată în dezvoltarea de soluţii de detecţie, consideră că tragediile înregistrate la metrou sau la trecerile de cale ferată pot fi evitate, iar pentru asta recomandă utilizarea senzorilor de detecţie care permit identificarea rapidă a situaţiilor de urgenţă, oferind posibilitatea persoanelor responsabile de a interveni în timp util.

Folosind tehnologia Time of Flight, susţin oficialii companiei, senzorii REDSCAN pot detecta deplasarea unui corp prin planul virtual proiectat, determinând totodată dimensiunea acestuia, viteza cu care se deplasează şi distanţa la care se află. „Practic, sunt emise fascicule laser în domeniul invizibil, într-un plan orizontal sau vertical şi se monitorizează reflexia lor în cazul intersectării cu corpuri ce nu ar trebui să se afle în mod normal în suprafaţa monitorizată, cu un timp de răspuns de numai 25ms. Evident, senzorii din familia REDSCAN au fost dezvoltaţi cu precădere pentru securizarea perimetrelor, dar modul în care funcţionează aceştia îi transformă în soluţii extrem de flexibile, cu aplicabilitate multiplă într-o gamă largă de scenarii de utilizare, inclusiv pentru folosirea la metrou sau la trecerile de cale ferată“, explică reprezentanţii OPTEX.  

Petiţie pentru instalarea de „scuturi anti-suicid“ la metrou

O petiţie pentru instalarea de „scuturi anti-suicid” pe marginea peroanelor de metrou a fost iniţiată online, după incidentul de marţi seară, în care o tânără a fost împinsă în faţa garniturii de metrou în staţia Dristor 1 şi a murit. Petiţia a fost semnată deja de aproape 10.700 de persoane.

Semnatarii solicită Primăriei Capitalei şi Metrorex instalarea unor „scuturi anti-suicid”, transparente, pe toată lungimea peronului, cu uşi care se deschid doar când trenul este în staţie, blocând, astfel, persoanele să ajungă în zona de rulare a metroului şi, deci, tentativele de omor, suicid sau accidentele.

Geam de protecţie la metroul din Hong Kong FOTO 123 RF 

Geamuri peron metrou FOTO 123 RF

Oamenii propun ca, în cazul în care nu există suficiente fonduri pentru scuturi, să fie montaţi senzori în dreptul staţiilor, care să ducă la oprirea curentului când detectează mişcare.

„Dacă nu este posibil din cauze financiare montarea scuturilor, atunci montarea unor senzori în dreptul staţiilor pentru a opri curentul şi metroul în tunel când detectează mişcare de pe peron în direcţia zonei de rulare a trenului”, se arată în motivarea petiţiei.

De asemenea, semnatarii solicită montarea unor camere de supraveghere performante, cu rezoluţie mare, pentru „identificarea mai uşoară a persoanelor periculoase ce atentează la bunurile si viaţa călătorilor”.

Măsuri urgente după crima de la metrou: Noi sisteme de siguranţă şi camere de supraveghere mai multe

Crima de la metrou, care a şocat întreaga ţară, a determinat autorităţile să ia măsuri, astfel încât incidente similare să nu mai fie posibile. Ministrul Transporturilor, Felix Stroe, a anunţat joi, că în trimestrul al doilea din 2018 vor fi montate noile sisteme de siguranţă a călătorilor de la metrou.

„În urma evenimentelor triste care s-au întâmplat zilele trecute, am avut o discuţie foarte aplicată cu conducerea Metrorex şi am stabilit un plan de măsuri care să sporească siguranţa călătorilor. Căutăm o sursă de finanţare şi estimez că în trimestrul II 2018 vom monta noile sisteme”, a spus Felix Stroe, la şedinţa de audiere pentru adoptarea bugetului pe 2018, în cadrul Comisiilor reunite pentru buget-finanţe din Parlament, citat de Mediafax.

În plus, Metrorex va creşte numărul camerelor de supraveghere de la metrou.

Reprezentanţii Metrorex au explicat joi, într-un comunicat de presă, că reducerea vitezei trenurilor la peron ar însemna o creştere a timpului de aşteptare al călătorilor, reacţia companiei venind după ce Poliţia Capitalei a cerut încetinirea trenurilor în seara în care o fată a fost atuncată pe şine.

„Cu privire la micşorarea vitezei de intrare la peron a trenurilor de metrou, menţionăm că aceasta este impusă de sistem, ţinând cont şi de următoarele criterii: siguranţa călătorului, distanţă de frânare, intervale de circulaţie. În cazul utilizării unei viteze reduse la peron, s-ar crea intervale mai mari de succedare între trenuri, ceea ce ar produce disconfort publicului călător şi, mai grav, ar duce la mai multe situaţii de supraaglomerare în staţii. Precizăm că distanţa de frânare este direct proporţională cu masa inerţială a trenului de metrou care este foarte mare, ceea ce implică o distanţă de frânare mai mare”, reiese dintr-un comunicat de presă al Metrorex.

Panouri de siguranţă la metrou

Primarul Capitalei, Gabriela Firea, susţine măsura montării unor panouri de siguranţă în staţiile de metrou. Ea a precizat că va transmite Ministerului Transporturilor toate sesizările în acest sens făcute de cetăţeni la municipalitate, întrucât Metrorex se află în subordinea ministerului, nu a primăriei, deci nu se poate ocupa de implementarea acestei măsuri. Alte soluţii avansate ar fi reducerea vitezei trenurilor la intrarea în staţii, dar Metrorex a explicat că acest lucru nu este posibil, motivele ţinând de „siguranţa călătorului, distanţa de frânare, şi intervalele  de circulaţie“.

O petiţie pentru instalarea de „scuturi anti-suicid“ pe marginea peroanelor de metrou a fost iniţiată online, după crima de la metrou. Petiţia a fost semnată deja de mii de persoane.

Semnatarii solicită Primăriei Capitalei şi Metrorex instalarea unor „scuturi anti-suicid“, transparente, pe toată lungimea peronului, cu uşi care se deschid doar când trenul este în staţie, blocând, astfel, persoanele să ajungă în zona de rulare a metroului şi, deci, tentativele de omor, suicid sau accidentele.

Te-ar putea interesa şi:

Cum s-a luptat să-şi salveze viaţa prima tânără împinsă în faţa metroului de criminala din Craiova

Tânăra aruncată în faţa metroului putea fi salvată dacă autorităţile reacţionau. „Am sunat la 112 şi m-au trimis pe mine să investighez”

Evenimente


Ultimele știri
Cele mai citite