Reţea de spărgători de maşini din Franţa, destructurată în România. Hoţii vizau doar maşini de lux expuse în reprezentanţele auto
0O reţea de spărgători de maşini români care a terorizat dealerii de maşini de lux din Franţa a fost anihilată de Poliţia Română. Hoţii dădeau spargeri în reprezentanţe auto precum BMW, Audi, Jaguar sau Volkswagen, de unde furau sistemele de navigaţie, dar şi volanele maşinilor expuse.
În doar câteva luni, hoţii au reuşit să producă un prejudiciu de peste 1,3 milioane de euro.
Ancheta în acest caz a pornit în Franţa, dar s-a finalizat în România, odată cu capturarea ultimilor membri ai grupării criminale.
Autorităţile române au anunţat, joi, că în perioada noiembrie 2017 - martie 2018 poliţiştii Direcţiei de Investigaţii Criminale a Poliţiei Române, sub coordonarea DIICOT, în colaborare cu poliţişti ai Direcţiei Generale a Jandarmeriei Naţionale Franceze, au desfăşurat în comun activităţi de urmărire penală în acest caz, înregistrat la Tribunalul de Mare Instanţă Dijon, din Franţa.
Astfel, în baza unor ordine europene de anchetă, au fost organizate două acţiuni, fiind efectuate 16 percheziţii domiciliare, dintre care 14 în judeţul Călăraşi, una în judeţul Giurgiu şi una în Bucureşti.
Au fost puse în executare şi 10 mandate europene de arestare emise pe numele unor membri ai grupării, opt dintre ei fiind arestaţi în noiembrie 2017, şi predaţi autorităţilor franceze pentru continuarea cercetărilor.
Cum operau hoţii
Anchetatorii francezi au stabilit că echipele de spărgători veneau din România şi tot acolo trimiteau compenentele furate. În total, acestei reţelei, formată din 16 români, îi sunt atribuite 19 spargeri ale unor reprezentanţe auto, din trei regiuni, în special nord, nord-est şi Ile-de-France, de unde au furat nu mai puţin de 400 de sistemele de navigaţie şi 140 de volane. Sistemele de navigaţie sunt componente foarte scumpe, cele furate de hoţi variind între 1.500 şi 2.500 de euro. Aşa s-a ajuns la un prejudiciu de peste 1,3 milioane de euro.
Sistemele de supraveghere video ale firmelor prădate au aratat cum, operau românii. Hoţii forţau uşa de acces şi spărgeau geamurile tutoror maşinilor expuse şi furau compunentele. Infractorii pur şi simplu smulgeau sistemele de navigaţie din tablourile de bord ale autoturismelor. Recordul spărgătorilor a fost de 23 de maşini devalizate într-o singură reprezentanţă.
Anchetatorii francezi au reuşit să prindă şapte suspecţi, după care au cerut ajutorul colegilor români.