Primul test privind noile echipamente de procesare a bagajelor de cală la aeroportul Otopeni, derulat luni
0Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB) a finalizat lucrările de modernizare a echipamentelor, iar noile echipamente urmează să fie puse în funcţiune în cel mai scurt timp pentru procesarea curselor de pasageri, în prezent fiind în curs de finalizare testele operaţionale ale sistemului.
![Șase ghișee check-in vor fi configurate self-service drop-off](https://cdn.adh.reperio.news/image-a/ab6961e7-3151-460c-9f19-5de02508a4a2/index.jpeg?p=a%3D1%26co%3D1.05%26w%3D700%26h%3D750%26r%3Dcontain%26f%3Dwebp)
Fluxul dispune de 28 ghişee check-in, faţă de 26 câte erau iniţial, iar în etapa finală şase dintre acestea vor fi configurate ca ghişee "self-service drop-off".
Sistemul, care încorporează cele mai moderne echipamente şi tehnologii aeroportuare, are o capacitate de 1.150 bagaje pe oră. La finalul lucrărilor de investiţii, capacitatea de procesare pe fluxul modernizat de plecări va ajunge la la 2.400 de bagaje pe oră.
CNAB a început aceste lucrări de modernizare în data de 10 octombrie 2022. Contractul se derulează pe o perioadă de doi ani şi asigură înlocuirea sistemului de procesare a bagajelor de cală din aerogara veche Plecări. Sistemul, în funcţiune de aproape 20 de ani, include atât zona check-in, caruselele de bagaje şi benzile transportoare aferente, cât şi echipamentele de control automat de securitate al bagajelor de cală.Contractul, în valoare de 21 milioane euro, a fost încheiat cu firma franceză Alstef Automation SAS.Pe perioada lucrărilor sunt închise, pe rând, câte una dintre cele două "zone"/"insule" de check-in din aerogară, cu menţiunea că celelalte două insule, din zona nouă a aerogării, vor funcţiona la capacitate maximă.
La finalizarea lucrărilor, capacitatea de procesare a bagajelor pe fluxul de plecări va creşte cu 40% şi vor fi disponibile şi 12 ghişee "self service drop off", care permit pasagerului să-şi depună singur bagajul de cală, fără a mai apela la ghişeul de check-in.CN Aeroporturi Bucureşti, în colaborare cu agenţii de handling şi celelalte entităţi implicate, a pus în aplicare măsuri speciale pentru ca, printr-o programare şi utilizare eficientă a infrastructurii disponibile, să se evite crearea de neregularităţi în operarea curselor aeriene şi, implicit, să se minimizeze orice disconfort pentru pasageri.