Airbus doreşte să îmbunătăţească performanţele aparatului A320
0
Constructorul european de avioane Airbus urmează să anunţe în curând instalarea unor noi eleroane, destinate să îmbunătăţească performanţele familiei sale de avioane cu un singur culoar, în aşteptarea unei eventuale noi motorizări. De asemenea, Airbus a anunţat că modelul său A33-200F cargo nu suferă nicio întârziere, scrie publicaţia franceză Les Echos.
Aparatul A320 şi diferitele sale variante vor fi dotate în curând cu mici eleroane verticale la capătul aripilor. Aceste apendice ar putea permite o economie de carburant de până la 4%.
După 21 de ani de servicii bune şi fidele, avionul Airbus A320 va avea în curând dreptul la un nou lifting. După exemplul concurentului său, Boeing 737, A320 şi diversele sale variante (A318, A319 şi A321) vor fi dotate cu nişte eleroane verticale mici, alias 'blended winglet' la capătul fiecărei aripi, cu scopul de a li se îmbunătăţi încă şi mai mult performanţele. Eleroanele, aflate în curs de testare din decembrie 2008 - operaţia a fost executată împreună cu compania americană Aviation Partner, producătoare de echipamente -, ar face posibilă o economie de carburant de până la 4%, reducând rezistenţa aripilor la înaintare.
Principiul acestei modificări, care urmează să fie anunţată în curând, a fost deja menţionat pe plan intern. Cu toate acestea, primele modele A320 echipate cu noua opţiune ar trebui să-şi facă apariţia în 2012 cel mai devreme. Va fi cea mai importantă modificare structurală adusă familiei A320, de la lansarea sa în 1988.
O altă îmbunătăţire şi mai importantă ar putea fi hotărâtă în 2010. Conducerea Airbus urmează să hotărască în cursul lunilor viitoare dacă le va oferi sau nu clienţilor o nouă motorizare pentru A320. Principalele companii de motorizare, ca de exemplu Pratt & Whitney şi CFM International, sunt deja la start, cu soluţii care presupun teoretic un consum cu 12 până la 15% mai mic decât în prezent.
Acest lucru îi permite constructorului Airbus să îmbunătăţească substanţial performanţele aparatului A320, prin urmare, să întârzie scadenţa atât de temută a înlocuirii sale. În pofida cererilor insistente ale unora dintre clienţi, ca de exemplu Air France şi EasyJet, constructorul de avioane nu are, într-adevăr, nici dorinţa, nici, mai ales, mijloacele de a deschide succesiunea lui A320, veritabilă ''vacă de muls'' a companiei, livrat în peste 4.000 de exemplare cu încă 2.400 de comenzi în portofel. Obiectivul companiei Airbus ar fi să-i prelungească existenţa cu zece ani cel puţin, atâta cât să se şteargă încurcăturile cu modelele A380, A350 şi A400M. Directorul comercial John Leahy, afirma recent că înlocuirea lui A320 ar putea aştepta până în 2024, mai scrie Les Echos.