Cine este Colin Huang, misteriosul rege al internetului din China

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Colin Huang FOTO moneyinc.com
Colin Huang FOTO moneyinc.com

La 40 de ani, Colin Huang, fondatorul platformei de vânzări online Pinduoduo, este noul rege al internetului din China, scrie Financial Times.

Un îndemn stă scris pe toate uşile birourilor de la etajul 23 al Turnului Greenland din Shanghai: „Să ai încredere în tine”. Acesta este locul de unde Colin Huang, în vârstă de 40 de ani, se ocupă de zeci de afaceri, în principal aplicaţii şi site-uri de internet. Colin Huang este de fapt noul rege al internetului din China, relatează Financial Times, subliniind că antreprenorul, în prezent miliardar, a ştiut cum să-şi construiască un imperiu online şi să-l extindă în lume.

Coling Huang îşi datorează succesul mai ales unei companii anume, platformei de vânzări online Pinduoduo, a cărei valoare a crescut cu 261% în cursul anului trecut. Pinduoduo este puţin cunoscută în Europa, dar se bucură de un succes imens în Asia, având aproximativ 630 de milioane de clienţi interesaţi de produse la preţuri mici. Pe plan mondial, Pinduoduo este a treia platformă de vânzări online după Alibaba.com şi JD. com.

La fel ca majoritatea afacerilor lui Colin Huang, Pinduoduo a fost prezentată iniţial în faţa investitorilor ca o societate fondată de el sau cel puţin având legături cu el prin intermediul altor societăţi, remarcă  Financial Times. Dar miliardarul a recurs frecvent la interpuşi, după cum arată documentele de la Registrul Comerţului din China. Este, de atlfel, o practică obişnuită pentru China, care le permite bogaţilor să cedeze părţi din întreprinderi către amici sau apropiaţi pentru a limita riscurile şi a nu atrage prea mult atenţia.

În cazul Pinduoduo, Colin Huang a cedat, de exemplu, părţi către Chen Leo, fost camarad de-al său la Universitatea din Wisconsin, dar şi către o femeie în vârstă de 69 de ani dintr-o regiune rurală a Chinei.

Un bărbat misterios

În orice caz, antreprenorul este cunoscut pentru faptul că îi place să cultive misterul în jurul său. Presa chineză îl descrie drept un bărbat secretos. Această manie pentru anonimitate se observă şi în companiile sale, inclusiv în cadrul Pinduoduo, unde angajaţii sunt obligaţi să-şi folosească numai supranumele atribuit în momentul angajării.

Născut la Hangzhou în familia unor muncitori la o uzină locală, Colin Huang a studiat iniţial cibernetica Universitatea din Zhejiang, apoi la Universitatea din Wisconsin, cu o bursă Melton.

S-a angajat la Google în 2004, dar şi-a dat demisia trei ani mai târziu cu gândul de a face bani pe cont propriu. După ce şi-a vândut acţiunile deţinute la Google, a lansat Ouku, un site de produse electronice pe care l-a cedat în 2010 în schimbul a 2,2 milioane de dolari. Apoi a dezvoltat Leqee, un instrument de ajutor pentru marii comercianţi cu amănuntul să înfiinţeze magazine pe cele două principale platforme chinezeşti de comerţ online: Alibaba şi JD. com. Leqee a dus spre un alt produs, Lebbay, care oferă asistenţă în crearea de site-uri de e-commerce. Ultima său produs cunoscut, Pinduoduo, a apărut în 2015.

Colin Huang este considerat în prezent al 13-lea cel mai bogat om din China, cu o avere estimată la aproape 65 de miliarde de dolari.

În lume



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite