INFOGRAFIC Cele mai bune daruri de Crăciun la care visează copiii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

La fel cum se întâmplă anul acesta şi la nivel mondial, printre jucăriile preferate de prichindeii români se numără păpuşa Elsa, inspirată de animaţia „Frozen“, dar şi jucăriile interactive.

Mai e o săptămână până la Crăciun, spre bucuria celor mici, iar buzunarele părinţilor se golesc pentru a umple sacul Moşului. Copiii deja şi-au notat dorinţele, scriindu-i Moşului ce vor să găsească sub bradul împodobit de sărbătoare. Iar părinţii au început să caute cele mai noi jucării încă din perioada Black Friday, care a luat startul pe 21 noiembrie, dar stocurile magazinelor continuă să se golească cun repeziciune pe măsură ce se apropie seara de Ajun.

Tendinţele internaţionale în materie de jucării se reflectă şi în ceea ce priveşte România, iar mulţi părinţi români încearcă să facă rost de jucăriile râvnite de micuţii lor apelând la site-uri precum este Amazon.com, atunci când nu găsesc un produs pe piaţa de la noi.

Atât părinţii, cât mai ales copiii s-au inspirat anul acesta din cele mai recente filme de animaţie, din reclame văzute la televizor sau din produsele ochite în magazine. Succesul peliculei „Frozen“, explică în mare măsură popularitatea imensă a păpuşii Elsa, personajul din pelicula amintită, varianta a cărei rochiţă străluceşte şi cântă.

Pe lângă Păpuşa Elsa - disponibilă în România la preţul de aproximativ 60 de euro în magazine precum ShopMania şi KidsShop -, în rândul celor mai râvnite cadouri au mai intrat şi păpuşa Cayla, prima păpuşă conectată la internet, jocuri interactive, precum Osmo, o jucărie care se conectează la iPad şi care constă în rezolvarea de puzzle-uri sau jocuri de cuvinte sau tableta Kindle Fire HD pentru copii. La mare căutare sunt şi jucăriile electronice sau cele cu telecomandă, precum Ho Wheels Street Hawk, o maşinuţă zburătoare radioghidată, minidrona Jumping Sumo sau cartul Razor Crazy, un automobil de curse de mici dimensiuni, cu caroseria şi partea mecanică simplificate şi viteza redusă, potrivit pentru copiii de 8-9 ani. 

Românii preferă jocurile pentru „puturoşi”

Doi dintre cei mai mari retaileri de jucării din România, Nichiduţă şi Noriel, au înregistrat comenzi mari la seturi de bucătărie, leagăne, păpuşi, mai ales Elsa, şi accesorii, animale de pluş, figurine de acţiune şi jocuri creative şi de contrucţie.

„Cel mai bine s-a vândut Poneiul Toffee. S-au epuizat imediat stocurile. S-au mai vândut bucătării, cărucioare de păpuşi şi jucării Lego”, a declarat un reprezentant al magazinului online Nichiduţă, adăugând că românii nu sunt foarte pasionaţi de jocuri interactive şi că preferă jocurile pentru „puturoşi“.

De asemenea, reprezentantul Noriel a mai declarat că românii nu „se îngrămădesc“ să cumpere jucării ieftine, ci sunt dispuşi să bage mâna adânc în buzunar pentru a le îndeplini dorinţele odraslelor. Cu toate acestea, jucăriile care se pot conecta la internet nu s-au vândut foarte bine, pe motiv că preţurile sunt destul de ridicate.

Măsuri de siguranţă

Şi pentru că părinţii trebuie să fie interesaţi înainte de toate de siguranţa copiilor lor, trebuie ţinut cont de faptul că jucăriile riscante există la tot pasul pe tarabe, în pieţe, în hipermarketuri sau în magazinele de profil. Printre cele mai periculoase se numără produsele care nu corespund standardelor de siguranţă. Totuşi, există şi produse care  îndeplinesc toate standardele de comercializare, prezentând, totuşi, posibile riscuri de la caz la caz. 

Astfel, copiii aflaţi la vârste fragede, între zero şi trei ani, sunt cei mai expuşi pericolelor în cazul în care primesc jucării care nu sunt destinate vârstei lor, întrucât au tendinţa de a băga orice în gură. Pericolul constă în înghiţirea sau inhalarea componentelor detaşabile de mici dimensiuni. Un alt tip de jucării care trebuie evitate sunt jucăriile care se pot sparge cu uşurinţă, dar şi cele cu muchii sau colţuri tăioase. Jucăriile de pluş par inofensive, însă nu sunt recomandate dacă puful sau părul de sunt uşor de smuls.

image

Surpriză: păpuşa Elsa, mai populară decât Barbie

Celebra Barbie, care a fost cea mai vândută păpuşă de Crăciun din ultimii 11 ani, a fost depăşită în vânzări de Elsa, care străluceşte şi cantă, din pelicula animată „Frozen“. Potrivit unui sondaj realizat în Statele Unite, unul din cinci părinţi va achiziţiona anul acesta păpuşa Elsa de Crăciun, iar succesul filmului animat produs de Disney nu s-a reflectat doar pe piaţa de jucării. Chiar şi numele de botez Elsa a urcat în topul preferinţelor părinţilor, ajungând de pe locul 331 pe poziţia 88. Animaţia nu i-a cucerit doar pe copii. „Frozen“ a atras şi simpatia părinţilor, care le consideră pe Elsa şi Anna, cele două personaje principale, adevărate modele pentru fetiţe, datorită personalităţilor lor puternice şi a legăturii foarte strânse dintre ele.

Citeşte şi:

 

FOTO VIDEO Ce-şi doresc cei mici: cele mai căutate jucării de Crăciun

FOTOGALERIE Topul Amazon.com al celor mai râvnite jucării de Crăciun

Profită de ofertele de Black Friday 2014 la jucării, păpuşi, maşinute şi fă-ţi copilul fericit!

Viață de cuplu



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite