Facebook a decis să suspende funcţia de etichetare foto în toată Europa

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Facebook va revizui sistemul de etichetare a oamenilor din fotografiile postate               FOTO Shutterstock
Facebook va revizui sistemul de etichetare a oamenilor din fotografiile postate               FOTO Shutterstock

Utilizatorii Facebook nu vor mai putea fi etichetaţi în fotografiile prietenilor postate pe site-ul de socializare, începând din 13 octombrie 2012, în urma unei decizii a companiei de a se conforma normelor Uniunii Europene privind protejarea datelor personale, relatează BBC News.

Compania Facebook a decis să suspende opţiunea de etichetare a prietenilor în fotografiile postate pe site-ul de socializare, în toată Europa, măsură care se aplică deja noilor utilizatori, potrivit BBC News.

Decizia a fost luată de Facebook pentru a se conforma schimbărilor solicitate anul trecut de comisarul irlandez pe Protecţia Datelor Personale, Billy Hawkes.

„Facebook trimite un mesaj prin care îşi demonstrează devotamentul faţă de un acord de protecţie a datelor“, spune Hawkes, care susţine că nu ceruse iniţial eliminarea cu totul a acestei opţiuni, care va fi suspendată din 13 octombrie pentru toţi membrii Facebook existenţi.

Tag-ul, regândit de Facebook

„Uniunea Europeană a analizat problema securităţii conţinutului pentru acest tip de tehnologie şi a ales o nouă abordare. Intenţia noastră este refacerea uneltei de etichetare, dar cu nişte mici adăugiri. Serviciul va avea nevoie de un nou sistem de notificări. Unealta de recunoaştere a feţelor nu a fost inclusă în activităţile comerciale ale companiei şi nici au existat multe plângeri“, explică Richard Allan, directorul Facebook pe Europa, Orientul Mijlociu şi Africa.

În decembrie 2011, comisarul irlandez a dat companiei un termen limită de şase luni ca să îndeplinească cerinţele: mai multă transparenţă a datelor, targetarea indivizilor şi mai mult control asupra setărilor de confidenţialitate.

„Comisariatul a pornit o investigaţie prin care a fost analizat fiecare aspect al serviciului nostru şi rezultatele au fost destul de bune. Au fost mulţumiţi de rezultate, concluzionând că suntem modelul bunei practici“, a  comentat Allan.

Userii inactivi, contactaţi la două săptămâni

„Vrem de asemenea să clarificăm situaţia conturilor active şi inactive, credem că Facebook ar trebui să-i contacteze pe acei useri după o perioadă de timp şi să-i întrebe dacă îşi vor contul înapoi. Mulţi oameni şi-au redeschis conturile şi după perioade mai lungi de timp. Cel mai bine ar fi ca  userii inactivi să fie contactaţi la două săptămâni de la ultima  logare”, a declarat şi Gary Davis, comisarul-adjunct irlandez.

”Aş dori însă mai multă informaţie în ceea ce priveşte relaţia userilor cu publicitatea. De cele mai multe ori apar probleme de tipul etniei sau al orientării politice, pentru a ne permite să păstrăm selecţia de useri bazată pe cuvinte-cheie. Au început deja discuţiile şi negocierile“, a mai spus Davis, potrivit BBC News.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite