Tricourile designerului Marc Jacobs, asociate cu un simbol nazist
0
Lecţie de istorie la New York. Designerul american Marc Jacobs a decis să retragă de pe piaţă o colecţie de tricouri ale căror imprimeuri seamămă cu logo-ul unei vechi formaţii de rock neo-naziste.
Piesele vestimentare expuse miercuri, la Săptămâna Modei de la New York, au fost scoase rapid de pe rafturile magazinelor lui Jacobs, după ce un blogger a sesizat asemănarea dintre simbolul imprimat şi cel folosit de o trupă celebră a anilor ʼ80.
Formaţia de rock Skrewdriver a lansat în anul 1987 albumul „Boots and Braces“, ce avea drept ilustraţie o pereche de ghete de luptă.
Aceeaşi emblemă a folosit-o şi Jacobs în stilizarea articolelor sale, pe care le-a vândut în magazin cu preţul de 68 de dolari, potrivit revistei de modă „Vogue“.
În ciuda asemănării izbitoare, reprezentaţii lui Jacobs au declarat că la mijloc este vorba de o coincidenţă nefericită. „Am retras colecţia din magazine şi le-am sugerat retailerilor noştri să ne urmeze exemplul“, a declarat un oficial al brandului jurnaliştilor de la „The Cut“.
Nu este pentru prima oară când piesele semnate de Jacobs iscă controverse. În luna iulie, designerul american a încasat un profit uriaş după ce a scos pe piaţă o colecţie de tricouri cu mesajul „686“. Ce l-a determinat pe Jacobs să recurgă la acest gest? Opera de artă a unui graffer care i-a vandalizat faţada magazinului din Paris, dorind, în acest chip, să protesteze faţă de capitalism.
Chiar dacă buticul lui din Paris a fost distrus, creatorul de modă şi-a păstrat cumpătul, a imortalizat momentul şi a imprimat fotografia obţinută pe un tricou.
După ce a multiplicat piesa iniţială, Jacobs a scos pe piaţă o colecţie numită 686 care, surprinzător, s-a bucurat de un real succes.