Generația Z preferă să stea mai mult acasă. De ce barurile și ieșitul în oraș au devenit pentru tineri o sursă de anxietate socială

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Un studiu recent a constatat că un număr tot mai mare de adulți americani petrec timp acasă, cu aproximativ 10% mai mult timp decât făceau aceleași grupuri în 2003. Același trend are loc și în cazul generației Z.

Tinerii din Generația Z sunt izolați social FOTO: Shuterstock
Tinerii din Generația Z sunt izolați social FOTO: Shuterstock

Aș spune că sunt un fel de familist acum. Sunt lucruri ciudate care au apărut în urma pandemiei. Ies în oraș mult mai rar. Ar trebui să fie ocazii cu adevărat speciale -o aniversare sau o petrecere a burlacilor”, a declarat Karson Krouse, un pompier, în vârstă de 24 de ani, potrivit nypost.

 Patrick Sharkey, profesor la Princeton, susține că nu doar munca a migrat către casă, ci și „activitățile legate de educație, relații și, ați ghicit, mâncarea și băutura”.

„Este o schimbare dramatică în viața noastră de zi cu zi. Aproape fiecare parte a vieții noastre este mai probabil să se desfășoare acasă”, a declarat Sharkey. 

De asemenea, tinerii de 20 de ani care au împlinit vârsta legală pentru consumul de alcool în timpul blocajelor pandemiei COVID-19, supranumiți „generația oamenilor de acasă”, s-au obișnuit cu o seară de sâmbătă relaxată acasă.

„În loc să meargă în cluburi sau cluburi supraaglomerate, aceștia organizează întâlniri relaxate în curțile lor sau petreceri în sufragerii. Acum, barurile au devenit o sursă de anxietate socială, forțându-i să se familiarizeze cu oameni noi și cu indicii sociale, mai degrabă decât un loc de relaxare”, spun autorii studiului.

TaChanté Cole, o tânără de 25 de ani, stabilită în Montana, a crescut într-un orășel cu o populație de 1.500 de locuitori, ceea ce a făcut ca interacțiunile cu grupuri masive de străini în contexte sociale să fie cu atât mai stresante, mai ales după pandemie.

„În momentul în care lucrurile s-au deschis din nou, nu mă simțeam confortabil să ies în oraș și să trebuiască să mă amestec printre oameni”, a declarat esteticiana. 

Potrivit Mara Stolzenbach, director de strategie la firma de cercetare Gen Z dcdx, intențiile diferite ale celor care frecventează barurile sporesc COVID - creând sentimente de „disconfort și incertitudine”.

Aceștia ar putea fi acolo pentru a-și vedea prietenii, pentru a se amesteca cu persoane singure sau pentru a bea singuri - posibilitățile sunt nelimitate - iar Gen Z, relatează Bon Appétit, este „speriată de posibilitatea de a interpreta greșit indiciile sociale”.

La începutul acestui an, Axios a observat o creștere uriașă de 148% a căutărilor pentru „cină festivă” pe Evite, deoarece așa-numita generație singuratică stimulează un boom al cinei festive, care reduce, de asemenea, costul socializării, a raportat Fox News.

Cu toate acestea, unele baruri încearcă să recreeze același confort la domiciliu cu care Gen Z este atât de familiarizată.

La barul de vinuri The Carriage din Alabama, coproprietarul Caleb Banks a proiectat ambianța localului pentru a se simți ca și cum ar intra în sufrageria unui prieten, la fel ca la o cină pe care ar organiza-o el. Covoarele sunt împrăștiate pe podea, iar clienții se pot relaxa pe canapelele de pluș în timp ce își savurează băuturile.

Cu tehnologia la îndemâna lor pentru a socializa digital și cu anxietatea în creșter, ar putea părea o performanță să scoți Generația Z din case pentru o seară în oraș.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite