De ce companiile concediază absolvenții din Generația Z la scurt timp după angajare. Unii își pun părinții să le scrie CV-ul, iar alții întârzie frecvent

0
Publicat:

Un raport recent a arătat că întreprinderile sunt nemulțumite de noii angajați din Generația Z (Generația Z) și ar putea evita angajarea proaspeților absolvenți în viitor.

Tineri corporatiști FOTO: Arhivă
Tineri corporatiști FOTO: Arhivă

Pe măsură ce mulți proaspeți absolvenți se confruntă cu nemulțumiri cu privire la modul în care se integrează la locul de muncă, angajatorii raportează o ezitare tot mai mare în a-i angaja, potrivit unui raport recent al platformei de consiliere pentru educație și carieră, Intelligent, potrivit Euronews.

Raportul, care a fost bazat pe un sondaj de aproape 1.000 de manageri de angajare, a constatat că unul din șase angajatori au fost reticenți să angajeze lucrătorii Gen Z în principal din cauza reputației lor de a fi îndreptățit și ușor ofensat.

În plus, mai mult de jumătate au afirmat că această generație, care se referă la persoanele născute între 1997 și începutul anilor 2010, nu are o etică a muncii puternică, se luptă cu comunicarea, nu gestionează bine feedback-ul și, în general, nu este pregătită pentru cerințele forței de muncă.

Holly Schroth, lector superior la Haas School of Business din cadrul Universității din California, Berkeley, a explicat că accentul pus de Generația Z pe activitățile extracurriculare pentru a-și spori competitivitatea la facultate, mai degrabă decât pe dobândirea de experiență profesională, a condus la „așteptări nerealiste” cu privire la locul de muncă și la modul de a se comporta cu șefii lor.

„Ei [Gen Z] nu cunosc abilitățile de bază pentru interacțiunea socială cu clienții, clienții și colegii de muncă, nici eticheta la locul de muncă. Ca urmare, este de datoria companiei să îl integreze în mod corespunzător pe noul angajat și să îi ofere o formare amplă. În plus, șeful trebuie să acționeze ca un antrenor, precum și ca un manager”, a declarat Schroth.

Tot mai multe companii concediază angajați din Generația Z

Aproximativ șase din zece companii incluse în studiu au raportat concedierea unui proaspăt absolvent de universitate pe care l-au angajat anul acesta.

Unele dintre motivele citate în spatele acestor decizii au inclus, printre altele, lipsa de motivație a angajaților, lipsa de profesionalism și abilitățile slabe de comunicare.

„Mulți proaspeți absolvenți de facultate se pot confrunta cu dificultatea de a intra pentru prima dată în câmpul muncii, deoarece poate fi un contrast uriaș față de ceea ce sunt obișnuiți de-a lungul parcursului lor educațional. Ei sunt adesea nepregătiți pentru un mediu mai puțin structurat, pentru dinamica culturală a locului de muncă și pentru așteptările legate de munca autonomă”, a declarat Huy Nguyen, consilierul șef pentru educație și dezvoltarea carierei al Intelligent.

„Deși pot avea unele cunoștințe teoretice de la facultate, adesea le lipsesc experiența practică, din lumea reală și abilitățile transversale necesare pentru a reuși în mediul de lucru”, a adăugat acesta.

Nu vorbesc și nu se îmbracă adecvat

Managerii de recrutare intervievați au raportat, de asemenea, că unii dintre lucrătorii lor din Generația Z se luptau să își gestioneze volumul de muncă, întârziau frecvent și nu se îmbrăcau sau vorbeau adecvat.

Un raport separat din aprilie a constatat că lucrătorii din Generația Z se bazau prea mult pe sprijinul părinților în timpul căutării unui loc de muncă.

Conform sondajului realizat de ResumeTemplates și care a inclus răspunsuri de la aproape 1 500 de tineri aflați în căutarea unui loc de muncă, 70% au recunoscut că au cerut ajutorul părinților în procesul de căutare a unui loc de muncă.

Alți 25 la sută chiar și-au adus părinții la interviuri, în timp ce mulți alții și-au pus părinții să depună cereri de angajare și să scrie CV-uri pentru ei.

Pentru a-și spori șansele de a fi angajați, angajatorii au subliniat că unele dintre calitățile principale pe care le caută includ inițiativa și o atitudine pozitivă.

De asemenea, managerii au pus preț pe experiența în lumea reală, fie prin stagii, fie prin locuri de muncă și, într-o mai mică măsură, pe o prezență adecvată pe rețelele sociale și pe evitarea discuțiilor politice.

„Absolvenții recenți care își încep primul loc de muncă ar trebui să dea dovadă de profesionalism, nu prin conformarea la norme învechite, ci prin respect și angajament față de munca lor”, a declarat Nguyen, , consilierul șef pentru educație.

Deși angajatorii ezită în prezent să angajeze Generația Z din cauza unei rate mai ridicate de concedieri și a dificultăților de integrare a acestora în forța de muncă, ei reprezintă totuși peste 25% din forța de muncă, susține Holly Schroth, lector superior la Haas School of Business din cadrul Universității din California. 

Europa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite