Aristocraţia premium

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Jaguar aduce o nouă limuzină de lux,o alternativă stilată la modelele germane. Noul XJ se doreşte cea mai curată expresie a noii aristocraţii a secolului XXI. Actuala versiune are calităţi tipice Jaguar, fiind  un compromis între confort şi sportivitate.

Soarta a făcut ca noul XJ să fie lansat în cea mai proastă perioadă de timp. Segmentul limuzinelor de lux, dominat de producătorii teutoni, este pus la „respect" de criză.

Cu toate acestea, Jaguar crede că va vinde 20.000 de unităţi anual. Executivii Jaguar sunt convinşi că se poate, bazându-se pe calităţile noului XJ.

Fără ceasuri analogice

Noul XJ este prima maşină care elimină complet cadranele „fizice" - mecanice - de la bord folosind un ecran HD ce oferă trei cadrane sub formă virtuală. Sigur, puriştii mărcii s-ar putea să nu prea fie de acord cu o asemnea abordare SF. Numai că avantajele digitalizării sunt remarcabile.

Privirea cade pe exact acele informaţii de care este nevoie; informaţia de care nu ai nevoie este eliminată. Tot din zona SF este şi ecranul Dual-View care în premieră absolută poate oferi două ecrane într-unul singur! Mai exact, cel de la volan urmăreşte navigaţia sau alte informaţii legate de climatizare, radio, audio, iar cel din dreapta poate rula un film de pe DVD.

Interior fabulos



Avem mai multe versiuni de piele şi vreo nouă feluri de lemn manufacturate cu mare grijă, aşa cum am văzut şi la XF. De altfel, Ian Callum, designerul lui XJ, ne spune că are cea ma mare cantitate de lemn adevărat - şi nu imitaţie de plastic - din toată istoria mărcii.

O notă importantă la atmosfera interioară o dă inspiraţia de la yachturile RIVA, un fel de Rolls Royce al ambarcaţiunilor. Mark Philips, directorul de design interior, afirmă: „Am dorit să aducem o atmosferă specială la bordul lui XJ. Este acea atmosferă pe care yachturile RIVA o oferă, răsfăţându-i pe cei de la bord".

La drum

Motorul diesel 3.0L V6D este preluat de la XF. Oferă 275 CP şi 600 Nm, 80% din cuplu fiind disponibil de la 1.000 de rotaţii pe minut. Benzina de vârf este V8 5,0 supraalimentat de 510 CP care face ca maşina să atingă 100 de km/h în 4,9 secunde. Am condus aceste două motorizări, pe drumurile din jurul Parisului.

Dieselul nu ştii că este diesel pentru că toarce atât de liniştit şi rotund încât pentru o ureche mai puţin antrenată poate trece drept un V6 benzină. Cuplul uriaş face ca depăşirile să fie o treabă banală la orice viteză.

Supersport este o felină care te poate duce cu 250 km/h - dacă ai unde - fără să ai senzaţia că rulezi la o asemenea viteză. Rămâi cu impresia că limitarea electronică a vitezei maxime este nedreaptă pentru acest propulsor excepţional.

Preţ competitiv

Versiunile diesel pleacă de la 77.231 euro, TVA inclus, în versiunea Luxury, iar XJ Supersport de la 134.351 de euro TVA inclus.
Sunt preţuri excepţionale fără concurenţă teutonă. Premium Auto, importatorul Jaguar în România ne-a informat că lista de comenzi a fost deschisă şi primele livări se vor face în mai. Pentru acest an se estimează că se vor vinde aproximativ 15 unităţi în România.

Jaguar XJ
Luxury 3,0 V6D

0-100 km/h (s) 6,4
Viteza maximă (km/h) 250
L/l/h (mm) 5.122/1.894/1.448
Ampatament (mm) 3.032
Portbagaj (litri) 520
Masă proprie (kg) 1796
Combustibil diesel Euro5
Cilindree (cmc) 2.993
Putere (CP/rpm) 275/4.000
Cuplu (Nm/rpm) 600/2.000
Consum u/e/m nc/nc/7,0
Emisii CO2 (g/km) 184
Cutie de viteze aut. 6 trepte

Echipare standard

Sistem de control al tracţiunii şi dinamicii n ABS, airbaguri frontale n laterale şi tip cortină n sistem de climatizare dual-zone cu filtru antipraf n cruise control n geamuri şi oglinzi exterioare cu acţionare electrică n computer de bord n sistem audio cu hard disk drive, MP3 şi comenzi pe volan n sistem automat pentru pornirea ştergătoarelor n jante de aliaj n sistem automat pentru aprinderea farurilor n scaune faţă încălzite n trapă acţionată electric cu dublă deschidere n faruri bi XENON cu spălător tip „pop-up"

Taxa de poluare  0 euro

Revizie 15.000 km (lei) nc
Revizie 30.000 km (lei) nc
Revizie 45.000 km (lei) nc

PREŢ CIP 64.900 € 
PREŢ TTI 77.231 €

+

Turbodiesel ultrarafinat
Interior rafinat şi avangardist
Performanţe ridicate

-

Padelele transmisiei din plastic
Posibil ca display-ul digital să nu fie pe gustul puriştilor mărcii

image
Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite