Ce televiziuni „au furat“ startul exit poll-urilor şi care au fost cele mai urmărite posturi în momentul anunţării primelor rezultate de la alegerile parlamentare

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ca de fiecare dată, unele posturi de televiziune din România „au furat“ startul publicării rezultatelor primelor exit-poll-uri de după finalizarea alegerilor parlamentare 2016.

Posturile de ştiri ar fi trebuit să prezinte primele rezultate ale alegerilor parlamentare la ora 21.00. În timp ce numărătoarea inversă arăta 19 secunde rămase la Antena 1, 13 la Digi 24 şi 23 de secunde la B1 TV, ceasul de la România TV era mai rapid, cu doar 10 secunde rămase până la afişarea procentelor, după cum scrie site-ul Paginademedia.ro

Postul controlat de Sebastian Ghiţă a difuzat estimările Sociopol înaintea celorlalte televiziuni, când pe ecrane rulau rezultatele, la Digi 24 mai erau 5 secunde, iar Antena 3 mai avea 11 secunde. Şi Realitatea TV „a ciupit“ puţin startul, afişând rezultatele la ora 20.59.

Aceeaşi sursă remarcă faptul că toate posturile de ştiri au avut în seara alegerilor parlamentare cifre peste media obişnuită de audienţă.

În momentul anunţării primelor exit-poll-uri, cei mai mulţi români erau cu ochii pe televiziunile trustului Intact, potrivit Paginademedia.ro. La ora 21.00, 1,6 milioane de telespectatori urmăreau cifrele afişate de Antena 3, podiumul fiind completat de Antena 1, cu 1,3 milioane de privitori, şi de România TV, la care se uitau 1,2 milioane de români. Realitatea TV a fost pe locul şapte, cu 266.000 de telespectatori, în timp de Digi 24 a ţinut în faţa micilor ecrane 240.000 de persoane. 

Şi orăşenii au ales tot Antenele: puţin peste un milion de telespectatori din mediul urban au stat în faţa Antenei 3 şi 613.000 s-au uitat la Antena 1. Următoarele clasate au fost România TV, cu 604.000 de telespectatori, şi Pro TV, cu 501.000. Realitatea TV a coborât pe locul 9, cu 162.000 de telespectatori, iar Digi 24 a urcat o poziţie în top, fiind pe locul şapte, cu 213.000 de telespectatori. 

Persoanele cu vârste cuprinse între 18 şi 49 de ani au ales la ora 21.00 Antena 1 (353.000 de telespectatori), care a fost urmată de Pro TV (288.000) şi Antena 3 (185.000). Digi 24 a stat mai bine pe targetul comercial, fiind vizionat de 104.000 de telespectatori, în timp ce România TV a atras 141.000 de persoane. 

În intervalul 21.00-24.00, cele mai urmărite staţii TV, la nivelul întregii ţări şi la oraşe, au fost, în ordine, Antena 1, Antena 3 şi România TV.

TV



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite