Ploaia şi-a făcut de cap în prima zi a Red Bull Romaniacs 2010

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Graham Jarvis, Chris Birch şi Andreas Lettenbichler au fost cei mai rapizi piloţi de la clasa PRO, în prima zi din munţi a celei de a şaptea ediţii a Red Bull Romaniacs. Primul a avut nevoie de 7h şi 25 de minute pentru a parcurge traseul de 186 de km îngreunat din cauza ploilor.

După ce a fost elementul principal la prolog, ploaia nu a renunţat să influenţeze modul în care au decurs ostilităţile în cel mai dificil raliu hard enduro al lumii şi în prima zi din munţi i-a făcut pe riderii de la clasa PRO să ajungă aproape de limită. Traseul extrem a fost îngreunat foarte mult din cauza ploilor căzute în ultimile zile şi în noaptea precedentă, iar mai mult de 75% din piloţii care au luat startul dimineaţă nu au reuşit să parcurgă întregul traseu. Problemele provocate de ploaie au apărut chiar în prima parte a zilei, când după primul punct de alimentare riderii aveau de trecut printr-un râu.

Primii piloţi de la clasa PRO, inclusiv Mani Gyenes, au reuşit să îl traverseze însă ulterior, hidrologii de la barajul Sadu au decis să dea drumul la o parte din apă, iar debitul râului a crescut mult prea mult pentru ca acesta să mai poată fi traversat de către concurenţi. Apoi a urmat momentul critic pentru foarte mulţi dintre piloţi.

Aproape de al doilea punct de alimentare al zilei, care a şi coincis cu punctul se service, multora li s-a terminat carburantul. Motocicletele au consumat, în condiţiile de vreme ploioasă, mult mai mult decât s-a estimat ploioasă şi mai ales cei care au utilizat motociclete cu motor în doi timpi au fost nevoiţi să îşi împingă motoarele. Unii dintre piloţi, cum este şi cazul riderului TipTil Team, Dani Oţil au achiziţionat carburant de la localnicii din Răşinari.

Din cauza dificultăţii traseelor de la Red Bull Romaniacs există un timp maxim dat pentru parcurgerea lor. Astfel, dacă se consideră că un anumit sau anumiţi rideri nu au cum să se încadreze în acest timp aceştia sunt îndrumaţi de la primul punct de control orar către drumul care îi duce cel mai repede în oraş. Această măsură este luată pentru a evita diversele incidente care ar putea apărea dacă piloţii sunt prinşi de noapte în pădure.

Ploaia a făcut în această primă zi din munţi şi prima victimă din rândul piloţilor de la clasa Pro. Taddy Blazusiak a alunecat pe o urcare şi s-a accident la umăr fiindu-i imposibil să mai continuie acest raliu hard enduro. Polonezul se afla pe locul trei după Prolog şi deşi era la prima sa competiţie, unde era nevoit să se orienteze după GPS, era unul din favoriţii la victorie.
 
Luni 28 iunie, raliul părăseşte pentru o noapte Sibiul, având în vedere că în această a doua zi în munţi se va merge la Petroşani.  Concurenţii la clasale Trial şi PRO vor avea de parcurs – 183 de km, clasele Expert Single şi Expert Team vor avea 164 de km, iar cei de la Hobby şi Hobby Single 126 de km.

Sport



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite