Lumea tenisului, în stare de şoc după descalificarea lui Djokovici: Ce spun specialiştii

Lumea tenisului, în stare de şoc după descalificarea lui Djokovici: Ce spun specialiştii

Novak Djokovici are trei titluri la US Open, în 2011, 2015 şi 2018

Sârbul de 33 de ani a ratat, în mod incredibil, şansa de a câştiga Grand Slam-ul cu numărul 18 din carieră! Neînvins în 2020, el a suferit primul eşec din cauza unei decizii care va naşte dezbateri aprinse, în următoarele zile.

Ştiri pe aceeaşi temă

Novak Djokovici (1 ATP) a încheiat socotelile cu US Open 2020 în optimi, dar nu pentru că s-ar fi găsit un jucător mai bun care să-l trimită acasă, ci pentru că, într-un moment de frustrare, a comis un gest necugetat. Ce-i drept, sârbul a avut şi o doză mare de ghinion.
 
După ce şi-a pierdut game-ul de serviciu în primul set, permiţându-i spaniolului Pablo-Carreno Busta (27 ATP) să treacă în frunte, scor 6-5, Novak a trimis o minge în afara terenului şi, spre ghinionul său, a lovit-o în gât pe arbitra de linie! Aceasta a căzut, a avut probleme grave de respiraţie şi acest incident a dus la descalificarea liderului mondial! Asta deşi, imediat după ce a văzut ce s-a întâmplat, sârbul s-a grăbit să meargă lângă arbitra de linie pentru a-şi cere scuze şi pentru a vedea dacă ea e OK sau nu. 
 
Oricum, din reluări reise că Djokovici n-a luat-o la ţintă pe femeia care a fost doborâtă de mingea trimisă de el. Pur şi simplu, liderul ATP a vrut să-şi descarce nervii, trimiţând mingea cu sete în afara terenului.
 
Incidentul a fost analizat, pe larg, la Eurosport, postul care transmite US Open.
 
 
Ce au spus specialiştii Eurosport?
 
*Mats Wilander (foto): N-ai voie să faci aşa ceva. E doza maximă de neşansă pe care o poţi avea pe un teren de tenis. E clar însă că Djokovici n-a împins, pur şi simplu, mingea în spate spre copilul de mingi. A lovit mai tare decât şi-ar fi dorit, evident, a fost un accident. 
 
A fost un gest de frustrare, da, categoric. Într-o oarecare măsură. Dar, nu asta contează, n-ai voie să faci aşa ceva. Djokovici nu trebuia să facă aşa ceva, trebuia să fie atent. Să sperăm şi că arbitra e OK, părea că are dificultăţi de a respira. 
 
Am văzut reluarea şi e caz de descalificare clară, n-ai ce să faci acolo. Singura întrebare e de ce arbitrul n-a verificat pe un monitor înregistrarea înainte de a lua decizia, însă e descalificare clară. 
 
E greu de judecat dacă a existat sau nu intenţie, însă faptul de a lovi un oficial e condamnabil în sine. Regulamentul e clar. Nu exista niciun arbitru care să fi putut să se ferească. E decizia corectă, dar, dacă erau 24.000 de oameni în tribună nu ştiu...
 
*Alex Corretja: Sunt la fel de surprins ca toată lumea, a fost ceva foarte neaşteptat. E incredibil cum un centimetru poate schimba soarta unui meci şi viitorul unui sport. E clar că, după ce a pierdut nişte puncte importante, Novak şi-a pierdut cumpătul şi concentrarea. Deja trimisese mingea anterior în lateral, ceea ce ar fi fost periculos, dacă se juca cu spectatori. 
 
Nu şi-a putut controla emoţiile şi, din păcate, a avut ghinionul de a lovi acea arbitră de linie. Cu regulile pe care le avem, trebuia să-l descalifici. E clar că n-au avut de ales - e păcat. Nu exista o altă decizie posibilă.

CITEŞTE ŞI:


 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările