Revolta pasagerilor de pe aeroportul Băneasa

"Situaţia nu va rămâne aşa!", "Meritaţi să fiţi daţi în judecată!", "De ce nu ne informează nimeni?" sunt numai câteva dintre strigătele românilor revoltaţi de pe aeroportul Băneasa, nemulţumiţi de felul în care compania Blue Air a gestionat amânarea unei curse Bucureşti-Bruxelles.

Ştiri pe aceeaşi temă

Haosul creat în traficul aerian de erupţia vulcanică din Islanda a păgubit atât companiile de zbor cât, mai ales, clienţii acestora. Numai pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă din Capitală, în cursul zilei de vineri, 16 aprilie, peste 1.500 de persoane au umplut sălile de aşteptare în speranţa că vor decola către destinaţia pentru care aveau biletele cumpărate. Situaţia este similară şi pe aeroportul din Cluj Napoca şi pe Aeroporul Internaţional "Aurel Vlaicu", din Bucureşti.

În ceea ce priveşte pasagerii, aceştia au înteles evenimentul natural neprevăzut care a generat perturbarea traficului aerian, dar s-au arătat profund nemulţumiţi de felul în care operatorii curselor au gestionat situaţia.

Ba mai mult, o cursă Blue Air care trebuia să plece către Bruxelles joi, 15 aprilie, la ora 15.30, le-a creat mari probleme pasagerilor pe aeroportul Băneasa.

"Meritaţi să fiţi daţi în judecată!"

Clienţii Blue Air au avut de suportat ore în şir de aşteptare, lipsa oricărei informaţii oficiale oferită de operatorul aerian, decolarea către o altă destinaţie şi întoarcerea din drum după numai 15 minute de zbor din cauza mirosului de fum care umplea bordul avionul. Toate acestea plus indiferenţa reprezentanţilor companiei faţă ce cerinţa îndreptăţită a pasagerilor de a fi informaţi asupra celor întâmplate au încins spiritele pe aeroportul Internaţional "Aurel Vlaicu", din Bucureşti.

Victoria, din Bucureşti, în vârstă de 43 de ani, este unul dintre pasagerii care trebuiau să plece ieri către Bruxelles. Aflată în incinta aeroportului de câteva ore bune, ea a primit confirmarea amânării cursei abia cu 10 minute înainte de ora la care trebuia să decoleze.

"Aflasem deja de haosul creat de inchiderea mai multor aeroporturi din Europa şi de rerutarea multor curse care trebuiau să aterizeze la Bruxelles, pentru că am vorbit cu o prietenă de acolo. Însă, compania ne-a anunţat abia la 15.20 că zborul se amână. Ba mai mult, ne-au informat doar că se amână, restul informaţiilor se vehiculau între pasageri, neoficial. Nimeni nu ştia nimic sigur. Ba plecăm cu o cursă care trebuia să decoleze după ora 18.00, ba cu una care urma să plece după ora 21.00", a povestit Victoria.

Miros de fum la bordul avionul şi nicio explicaţie de la companie

În jurul orei 18.00, compania Blue Air i-a informat pe pasagerii care aşteptau nedumeriţi în aeroport că se face îmbarcarea către Koln, pentru că pe aeroporul din Bruxelles nu se poate ateriza. De acolo, călătorii urmau să fie transportaţi cu autocarele către destinaţia finală. Însă, la numai 15 minute de la decolare, aeronava Blue Air s-a întors din drum, din cauza mirosului de fum care s-a resimţit puternic la bord.

"Ne-am speriat cumplit când am simţit mirosul de fum. Stewardesele ne-au transmis doar că ne reîntoarcem pe Băneasa şi că, imediat după aterizare, ne vor anunţa care a fost problema de la bordul aeronavei pentru care s-a simţit mirosul de fum şi pentru care ne-am întors din drum. Dar nu am primit nicio informaţie de nimeni. Nu ne-a informat nimeni. Puteam să murim şi să nu ştim de ce", a precizat Victoria.

Ore în şir de aşteptare într-un aeroport în care plouă prin tavan

Bucureşteanca ne-a spus că "este inadmisibil să dai dovadă de o asemenea lipsa de respect faţă de clienţi, este revoltător să stai şapte ore în aeroport şi să nu primeşti nicio informaţie concretă. Ca să nu mai vorbim că era aglomerat, erau femei care călătoreau cu copii mici şi cărora nu li s-a oferit niciun fel de ajutor, nici măcar o sticlă cu apă. Ba mai mult, fiind şi ploaia puternică de ieri, mai picura şi în aşa-zisul aeroport internaţional mizer de la Băneasa".

"Indiferent de situaţie, este normal să anunţi cele întâmplate. Sunt profund dezgustată de serviciile de proastă calitate ale companiei Blue Air şi de toată situaţia de ieri. Nu voi mai apela la serviciile lor sub nicio formă", a afirmat revoltată Victoria.

Cursa finală a decolat seara, după ora 21.00, dar românca a preferat să rămână în Bucureşti: "Cum să mai am încredere să zbor cu ei?! Am reuşit doar să obţin banii plătiţi pe biletul de dus, dar pe cei pentru întors îi voi recupera direct de la companie".

Răspunsul reprezentanţilor Blue Air

Declaraţiile rprezentanţiilor Blue Air contrazic, însă, cele povestite de pasagerii cursei Bucureşti-Bruxelles.

Iată răspunsul directorului PR, Florentina Ivan, la solicitarea „Adevărul”, privind situaţia nefastă din cursul zilei de 15 aprilie: „Toţi pasagerii au fost informaţi în cel mai scurt timp posibil (…) În momentul în care autorităţile belgiene au luat decizia de a închide spaţiul aerian, am fost anunţaţi şi la rândul nostru am anunţat mai departe pasagerii. Mai mult decât atât compania aeriană Blue Air a luat toate măsurile pentru a minimiza cât mai mult întârzieriele. (…) Blue Air a suportat costurile de transport rutier, precum şi toate costurile aferente operării pe aeroportul din Koln”.

Referitor la cauza ce a generat revenirea pe aeroportul Băneasa a aeronavei care a decolat după ora 18.00, în comunicatul transmis, Florentina Ivan precizează că „aeronava s-a întors din zbor, deoarece piloţii au primit notificări despre deplasarea norului de cenuşă, deplasare care se intersecta cu ruta lor de zbor”.
Totodată, “pasagerii au fost anunţaţi de aceste schimbări, deoarece, conform instrucţiunilor de zbor, căpitanul şi echipajul de zbor au obligaţia de a anunţa pasagerii despre toate schimbările survenite asupra programului/direcţiei de zbor”. Cu toate acestea, comunicatul scris nu precizează nimic referitor la mirosul de fum semnalat de pasagerii de la bordul avionului.

“Regretăm neplăcerile produse de aceste întârzieri, dar (…) este o situaţie de urgenţă; situaţie pe care nu o putem controla şi care nu i se poate imputa companiei Blue Air”, a conchis directorul PR, Florentina Ivan.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările